لزوم راه‌اندازی سامانه املاک دولتی با همکاری خزانه‌داری کل کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم راه‌اندازی سامانه املاک دولتی با همکاری خزانه‌داری کل کشور تاکید کرد.

به گزارش سراج24؛ حسن بابایی در نشست مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با خزانه‌داری کل کشور گفت: در دی ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و خزانه‌داری کل کشور در راستای ضرورت حفظ املاک دولتی و بیت‌المال و در اجرای مواد ۳، ۹ و ۱۱ قانون حدنگار و مواد ۱۱۳، ۱۱۴ و ۱۲۳ قانون محاسبات عمومی کشور، صدور اسناد تک برگ در سازمان ثبت اسناد در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تعداد اسناد تقدیمی به اداره‌های ثبت استان‌ها، ۱۵۹ هزار و ۵۶۳ فقره سند بوده که تعداد کل اسناد تک برگ صادره از محل مبادله شده، ۱۲۸ هزار و ۲۲۹ فقره معادل ۸۰.۳۶ درصد است و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال به بقیه تعهدات نیز عمل خواهد شد و اسناد تک برگ و کاداستر صادر می‌شود.

بابایی افزود: همچنین از محل گواهی بند «د»، تاکنون ۷۳ هزار و ۵۰ فقره سند تک برگ صادر شده است و همکاران ما در اقدام جهادی، ۲۰۱ هزار و ۲۷۹ سند تک برگ صادر کرده‌اند.

در این نشست مشترک با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس خزانه داری کل کشور و معاونان و مدیران کل اداره‌های ثبت اسناد و املاک استان‌ها، از استان‌ها و دستگاه‌های برتر در تبدیل اسناد دفترچه‌ای و تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی قدردانی شد.

وزارت جهاد و کشاورزی و دستگاه‌های تابع، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های دولتی برتر در تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگی دولتی شناخته شدند.

اخبار مرتبط