شهید سلیمانی نمونه کامل انسان تربیت شده در مکتب اسلام است

حجت‌الاسلام مرتضوی در نشست هم‌اندیشی «شهید سلیمانی؛ انسان‌دوست، راهبر و الگو» در نبطیه لبنان بیان کرد: شهید سلیمانی نمونه کامل انسان تربیت شده در مکتب اسلام است.

به گزارش سراج24؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، نشست هم‌اندیشی با عنوان «شهید سلیمانی؛ انسان‌دوست، راهبر و الگو» با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، وابسته جمهوری اسلامی ایران در لبنان به همت حزب الله در شهر نبطیه لبنان برگزار شد.

در این نشست، جمعی از صاحب‌نظران و اندیشمندان دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون مجموعه اقدامات و افتخارآفرینی‌های شهید قاسم سلیمانی و الگوسازی این اقدامات بیان کردند.

حجت‌الاسلام مرتضوی در سخنانی در این نشست، با اشاره به دلاورمردی‌های سردار سلیمانی در عرصه مبارزه با تروریسم گفت: ثبات امنیت در منطقه مرهون افتخارآفرینی، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های سردار سلیمانی است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان عنوان کرد: او فرمانده‌ای بود که هیچگاه میدان رزم در دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی را رها نکرد از این رو این سردار شهید به فرموده‌ ی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «ملی‌ترین» و «امتی‌ترین» شخصیت جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی افزود: سردار سلیمانی را به حق می‌توان الگوی ایثار و انسان دوستی معرفی کرد. او با وجود مجروحیت در جنگ تحمیلی، نبرد علیه نیروهای بعثی عراق را ادامه داد. در سال‌های اخیر نیز ثابت کرد که فریادرس صدای مظلوم است و در دفاع از مستضعفان و ستمدیدگان وارد میدان نبرد علیه گروه‌های تروریستی شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی در ادامه به تبیین مؤلفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: عمل صالح، خدمت بی‌ادعا، تواضع و ساده زیستی از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود. این مسائل به همراه اخلاص در عمل و دوری از مادیات مهمترین مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به شخصیت تأثیرگذار سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه به اعتراف دشمنان یک نخبه نظامی بود؛ شخصیتی تأثیرگذار داشت. وی در زمان حیات، جذب حداکثری داشت و بعد از شهادت هم تأثیر ایشان در جهان کاملاً مشهود است و این همان چیزی است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از دیگر رهبران نظامی به ویژه رهبران قدرت های استکباری متمایز می‌کند.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه عطف مهم تاریخی بود که به عنوان یک افتخار برای محور مقاومت و رزمندگان نبرد علیه باطل و لکه ننگی ابدی بر پیشانی سردمداران جبهه استکبار جهانی خواهد بود.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام مرتضوی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

اخبار مرتبط