جذب 760 فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان از مهر 1401 در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از جذب 760 نیروی فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان از مهرماه 1401 در این مجموعه خبر داد.

به گزارش سراج24 از همدان، محمد پورداود؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگویی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از مهرماه سال آتی ۷۶۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان می شوند و این روند در سه سال تحصیلی بعدی هم ادامه خواهد داشت.   

وی با اشاره به آسیب‌شناسی کمبود منابع انسانی و برنامه ریزی‌های میان مدت براساس چارچوب ساماندهی نیروی انسانی که از سال ۱۳۹۷ توسط دستگاه تعلیم و تربیت استان صورت گرفته است گفت:‌  از مهرماه سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، علاوه بر جذب منابع ماده ۲۸، نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان بومی استان در آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تلاش‌هایی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در سال جاری صورت گرفت افزود:  با توجه به بازنشستگی بیش از هزار و ۸۰۰ همکار فرهنگی در سال جاری و اختصاص صرفا ۶۸۵ نفر نیرو، استان با کمبود نیرو مواجه شد که با تلاش و همت همکاران و بر اساس مجوزهای وزارت آموزش و پرورش اقدامات مهمی در این زمینه انجام شد.

وی  بیان کرد: بهره‌مندی از تدریس معلمان شاغل، استمرار خدمت فرهنگیانی که ۳۰ سال خدمت آنها تمام شده بود، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان فرهنگی و دانشجو معلمان این کمبودها خوشبختانه حل شد.

اخبار مرتبط