فرمانده مرزبانی بوشهر خبر داد؛

توقیف یک شناور در آب‌های استان بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: یک فروند شناور دوبه با بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر گناوه توقیف شد.

به گزارش سراج24؛ سرهنگ یدالله شرفی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستایم قابله با قاچاق اقدامات بسیار خوبی در استان بوشهر صورت گرفته و شاهد کشفیات گسترده‌ای هستیم.

وی با اشاره به بکارگیری همه امکانات و کارکنان متعهد و زبده و کارآمد برای مقابله با قاچاق تصریح کرد: مرزبانی استان بوشهر سد راهی برای قاچاقچیان کالا شده و اجازه ورود کالاهای خارجی را به کشور نخواهد داد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر بیان کرد: در اجرای تشدید و کنترل ورود و خروج و مبارزه جدی با قاچاق کالا، مأمورین دریابانی کنگان موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند شناور دوبه در آب‌های بندر گناوه شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: شناور کالاها را در قالب ملوانی و ته لنجی قاچاق در پوشش کالای تجاری بارگیری کرده که در بازرسی دقیق از شناور، هزاران قلم کالا که به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود، کشف کردند.

شرفی ادامه داد: ازا ین شناور ۲۶ هزار عدد پتو، هزار عدد اسباب‌بازی، هزار و ۲۰۰ عدد روغن زیتون، ۲۳ هزار عدد لوازم یدکی خودرو، بیش از یک میلیون عدد کاپوچینو، ۶۹ هزار عدد انرژی‌زا، ۱۲ هزار عدد آناناس، هزار و ۷۰۰ لوازم خانگی، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چای کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن اشاره به دستگیر یک نفر متهم، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۸۵۳ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع قانونی شدند.

اخبار مرتبط