وزیر ارشاد عنوان کرد؛

نقش برجسته علامه طباطبایی در شکل‌گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر افکار علامه طباطبایی در جریانات فکری کشور گفت: ایشان نقش بزرگی در شکل‌گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر و حکمرانی دینی در انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش سراج24؛ محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی گفت: بسیاری از جریانات فکری و بزرگان دینی کشور، مدیون و مرهون اندیشه‌های فکری و دینی علامه طباطبایی هستند و ایشان نقش بزرگی در شکل‌گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر و حکمرانی دینی در انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: وقایع انقلاب اسلامی از مهرماه سال ۴۱ شمسی آغاز شد و اما شکل‌گیری انقلاب نیازمند یک اندیشه و معرفت دینی بود که بخش مهمی از این تئوری توسط علامه طباطبایی تولید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: علامه طباطبایی در دوره جدید حوزه‌های علمیه در طول یک قرن گذشته نقش بزرگی در شکل‌گیری مکتب فکری شهر قم و رونق علوم عقلی و نوآوری در تفسیر قرآن کریم ایفا کرد.

اسماعیلی با اشاره به دوگانگی‌های دوگانگی‌های غلط بین دین و علم گفت: اشتباه و کاذب بین دین و علم در اندیشه علامه طباطبایی یک آرایش جدید پیدا کرد که کتاب شیعه در اسلام، نمونه شاخصی از نگاه اصولی شیعه به اصل دین و علم است.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز علامه طباطبایی در پایه‌گذاری اندیشه انقلاب اسلامی ادامه داد: نسل‌های دوم و سوم انقلاب امروز عقبه فکری علامه طباطبایی را در داخل و خارج از کشور گسترش می‌دهند.

اخبار مرتبط