اقدام جهادی قضات گلستانی جواب داد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تلاش جهادی قضات گلستان از تغییر وقت ۶ هزار پرونده که در تعطیلات کرونایی وقت رسیدگی داشتند، جلوگیری شد.

به گزارش سراج24 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در تعطیلاتی که به علت محدودیت‌های کرونایی در کشور اجرا شد ۶ هزار پرونده در دادگاه‌ها و دادسراهای استان وقت رسیدگی داشتند که با این تعطیلات در معرض تجدید وقت یعنی تعیین زمان جدید برای رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در تعطیلاتی که به علت محدودیت‌های کرونایی در کشور اجرا شد ۶ هزار پرونده در دادگاه‌ها و دادسراهای استان وقت رسیدگی داشتند که با این تعطیلات در معرض تجدید وقت یعنی تعیین زمان جدید برای رسیدگی قرار گرفت.

حیدر آسیابی افزود: قضات استان در یک کار جهادی و با حضور در روزهای تعطیل و بعد از ساعت اداری، همه این پرونده‌ها را رسیدگی کردند.

آسیابی افزود: اگر این پرونده‌ها رسیدگی نمی‌شد باید تاریخ جدید برای جلسه دادگاه طرفین تعیین می‌شد که ممکن بود چند ماه بعد باشد و به این ترتیب زمان رسیدگی پرونده‌ها طولانی می‌شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از خواسته‌های به حق مردم از دستگاه قضایی رسیدگی زودتر به پروندهاست، افزود: در  کارگروه رفع اطاله دارسی و کارگروه پژوهشی – علمی به دنبال شناسایی و رفع گلوگاه‌ها و فرایندهای قضایی هستیم که زمان رسیدگی پرونده‌ها را طولانی می‌کند.

اخبار مرتبط