پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه رونمایی شد

پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان عضو این شورا در سنندج، رونمایی شد.

به گزارش سراج24، پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه ظهر امروز در حاشیه یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی  کردستان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان عضو این شورا در سنندج،  رونمایی شد و حکم دبیری این کنگره به امام جمعه شهرستان قروه ابلاغ شد.

کنگره شعر عاشورایی به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود. 

علاقمندان برای دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند تا ۳۱ شهریور به پرتال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه و  در صورت داشتن هرگونه سوالی در این خصوص با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنند.

حسین الماسی در یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان و مراسم رونمایی از این پوستر، اظهار کرد:  چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه  ۱۱ مهر سال جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم در این دوره کنگره شاهد حضور پررنگ مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه های فرهنگی و قرآنی دارای ظرفیت های فراوانی است، اضافه کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

فرماندار شهرستان قروه با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریوماه سال جاری است، گفت: به منظور ارسال راحت و آسان آثار، اپلیکیشینی در این راستا طراحی شده است.

الماسی اضافه کرد: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان های فارسی، کوردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

ایجاد ۲۶ موسسه قرآنی در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: تاکنون ۲۶ موسسه قرآنی در استان ایجاد شده و ۱۰ موسسه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

کامل گلباغی اظهار کرد: در گذشته شرایط لازم برای کمک به موسسات قرآنی را نداشتیم به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۳۹۷ چهار موسسه قرآنی را در استان ثبت کرده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تاکنون ۲۶ موسسه قرآنی در استان ایجاد شده و ۱۰ موسسه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: با تشکیل اتحادیه موسسات قرآنی و کمیسیون های قرآنی در استان فرصت ارزشمندی برای ترویج فعالیت های قرآنی ایجاد شد.

وی یادآور شد: مربیانی قرآنی که در موسسات بکار گرفته و در سامانه حمد هم ثبت  شدند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط