رعایت پروتکل های بهداشتی در عزای سیدالشهدا لازم است

امام جمعه لامرد گفت: به دنبال تعطیلی عزای سیدالشهدا نباشیم بلکه دستگاه های مربوطه در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ورود کند، و اگر جایی رعایت نمی شود برخورد شود.

به گزارش سراج24، حجت الاسلام علی حسین زاده ظهر یکشنبه در نشست توجیهی متولیان حسینیه‌ها و مداحان لامرد اظهار داشت: ماندگاری قیام سیدالشهدا در طول تاریخ حافظ قرآن و دین بوده و هست، و باید آن را حفظ کرد.

وی حفظ شعائر حسینی را مهم دانست و گفت: خداوند محبت سیدالشهدا را در عالم هستی گسترش داده است، و این حرکت، یک حرکت مهم و ارزشمندی ست که باید قدردان آن بود.

امام جمعه لامرد گفت: در اسلام جریان منبر بر روضه برتری ندارد، و در کنار روضه نیز منبر هم گیراست، که جریان عاطفه و عقلانی با هم موج میزند.

حجت الاسلام حسین زاده تصریح کرد: قیام سیدا لشهداء روز به روز باید درون ما تقویت شود، و برپایی این جلسات، از جلسات دوست داشتنی ست که باید به نحو شایسته انجام شود.

وی در مورد تعزیه‌ها گفت: کسی نباید این هنر نمایشی و آئینی را به فراموشی بسپارد و اگر هم ایرادی وارد است باید به درستی اصلاح کرد و این خود یک روضه و سنتی ست که این هنر مصور هر ساله تکرار می‌شود.

حجت الاسلام حسین زاده تاکید کرد: بنده به عنوان امام جمعه، به صراحت اعلام می‌کنم در مسئله عزاداری سیدالشهدا با هیچکس شوخی نداریم و اصل صورت مسئله را نباید پاک کرد، زیرا هیچ فرقی بین حسینیه و تعذیه ها نمیبینم، و اگر مشکلی هست اصلاح کنید، و آقایان این را بدانند که در این منطقه چقدر عروسی‌ها گرفته شد اما برخورد جدی ندیدیم.

امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه جان مردم برای ما مهم است، و آن چیزی که به نفع مردم هست انجام شود تصریح کرد: به دنبال تعطیلی عزای سیدالشهدا نباشیم، بهداشت در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ورود کند، و اگر جایی رعایت نمی‌شود برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه نمی دانم چرا عده‌ای بر عدم برگزاری تعزیه‌ها تاکید دارند، افزود: چرا، وقتی که به آئین‌های مذهبی می‌رسید کمیتمان لنگ است، و هر تعزیه‌ای که نمی‌تواند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند تعطیل کنید و این جریان معنوی برای حسینی‌ها هست.

در ادامه جلیل احمدی رئیس کانون مداحان شهرستان لامرد نیز تصریح کرد: اولین چیزی که مهم است باید به قانونی که تفویض اختیار شده است عمل کنیم و تندیس قانون، ما مداحان هستیم.

او گفت: ما نوکر مداحان هستیم و خودمان را باید خرج ائمه کنیم، و نه اینکه ائمه را خرج خودمان کنیم.

مسئول آموزش کانون مداحان فارس تاکید کرد: بانیان محافل و مجالس و حسینیه‌ها از مداحان کد دار استفاده کنند زیرا از فیلتر کانون مداحان رد شده‌اند.

اخبار مرتبط