تهران از ۱۶ مردادماه سیاهپوش می شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تهران از روز شنبه ۱۶ مردادماه به مناسبت ماه محرم سیاهپوش شده و پرچم عزای حسینی به اهتزاز در خواهد آمد.

به گزارش سراج24، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی خود را برای برگزاری عزای سید الشهدا (ع) آماده می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت محرم در فرهنگ دینی و انقلابی ما گفت: اسلام مدیون سید الشهدا (ع) است و گرامیداشت محرم و حماسه همیشه ماندگار عاشورا وظیفه الهی است و مردم عزیز ما همواره به این مهم توجه داشته‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: شنبه ۱۶ مرداد ماه با حضور شهردار و اعضای منتخب شورای اسلامی پرچم عزای حسینی به اهتزاز در می‌آید و شهر تهران سیاه پوش خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اگر چه در شرایط حساس کرونایی به سر می بریم و رعایت مسائل بهداشتی کاملاً ضروری است ولی روضه‌های خانگی همانند سال گذشته برگزار خواهد شد و هیئت‌ها عزاداری نیز می‌توانند در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی به عزاداری بپردازند، لذا هیئت‌ها مذهبی می‌توانند طی تماس با شماره ۱۸۳۷ فضای مورد نظر خود را در مکان‌های ورزشی، پارک‌ها، فرهنگسراها و مدارس تأمین کنند و از سایت جلوه سوگ، فرهنگ سرا نیز جهت هماهنگی‌های لازم بهره ببرند.

وی عنوان داشت: هیئت‌ها مذهبی شهرستان‌های استان تهران در قالب نمایشگاه شمیم حسینی می‌توانند از حمایت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه برخوردار شوند و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز حمایت‌های خود از مساجد تهران همانند سال‌های گذشته را خواهند داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اجرای ۲۲ تعزیه در هر روز، چارپایه خوانی توسط ۳۰۰ گروه و پشت نویسی تاکسی‌ها و سایر نقلیه نصب پرچم مشکی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه محرم است و همچنین قریب ۲ هزار اثر در فضای مجازی تولید و منتشر خواهد شد.

محمودی گفت: افتخار مردم عزیز ما این بوده که هیئت عزاداری را به صورت مردمی و با حمایت‌های عاشقانه آحاد جامعه برگزار می‌کنند ولی مسئولان دستگاه‌های مختلف نیز افتخار و وظیفه خود می‌دانند طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در این حوزه نقش آفرین بوده و قدمی بردارند.

اخبار مرتبط

۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است

تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت

احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران