رسانه ها فرهنگ غدیر را در جامعه ترویج کنند

امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه رسانه ها فرهنگ غدیر را در جامعه ترویج کنند، گفت: نماز جمعه محور وحدت جامعه و زیرساخت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: باید تلاش شود فرهنگ غدیر در جامعه ترویج شود، وزن عید غدیر همتراز عاشورا و اربعین حسینی است و باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که شیعه را با عید غدیر بشناسند.

وی گفت: امید است ما به عنوان شیعیان اهل بیت (ع) برای نشر عید غدیر باید تلاش کنیم و پاسدار ارزش‌های دینی و بحث امامت و ولایت در جهان باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه زیرساخت مبارزه با تهاجم فرهنگی در نماز جمعه تحقق پیدا می‌کند، گفت: حضور حداکثری مردم در نماز جمعه یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در برابر دشمن است که باید جزو سبک زندگی فرهنگی مردم قرار گیرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگر فرهنگ اقامه نماز جمعه در جامعه پیاده شود، منفعت آن برای دنیا و آخرت انسان و جامعه خواهد بود، نماز جمعه تحلیل حاکمیت امامت و ولایت امامت معصوم در جامعه است، نماز جمعه، عبادتی است که بُعد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، پایگاه تقوا و بصیرت و رابطه با خلق با خدا و مردم با همدیگر است.

وی افزود: پنجم مرداد بهانه‌ای برای فرهنگ سازی نماز جمعه است، حضور باید برای بالا رفتن معرفت دینی، حفظ انسجام و وحدت و مقابله با دشمن و کسب توشه برای آخرت در سنگر نماز جمعه حضور پیدا کنیم و انتظار می‌رود اصحاب رسانه به اهمیت نماز جمعه بپردازند که مردم حضور بیشتری در نماز جمعه داشته باشند.

اخبار مرتبط