تاثیر طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در تقویت بنیان خانواده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: این طرح در تقویت بنیان خانواده موثر است.

به گزارش سراج24، با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: اوقات فراغت تابستان از دیرباز زمان مناسبی برای پرداختن نوجوانان و جوانان به امور مورد علاقه و نیاز بوده است و در این میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکهزار و ۲۴۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، خاطرنشان کرد: این کانون‌ها در مناطق مختلف و به ویژه مناطق روستایی بسیار فعال عمل کرده و زمینه اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانه را برای گروه‌های سنی مختلف فراهم می‌کنند.

وی افزود: در تابستان جاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بستر زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد آغاز شده است که سهم استان فارس در این طرح ۲ کانون منتخب است.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد الزهرا (س) روستای سیف آباد شهرستان کازرون و کانون فرهنگی هنری «سفیران نور» مسجد جامع سیوند شهرستان مرودشت که هر ۲ از کانون‌های منتخب کشوری و استانی هستند، در جمع ۱۵۰ کانون مجری این طرح قرار دارند.

سهرابی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند به تقویت بنیان خانواده منجر شود، خاطرنشان کرد: ارتباط دانش آموزان و به ویژه نسل نوجوان و جوان با مسجد آنها را در برابر آسیب‌های اجتماعی و سایر هجمه‌ها واکسینه خواهد کرد و این امر خانواده را نیز تقویت خواهد کرد چرا که در مسجد برای همه گروه‌های سنی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین افزود: از مزایای دیگر این طرح جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و شناسایی استعدادهای قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر رشته‌ها در مدارس است که جذب و به کارگیری آنان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند بر غنای برنامه‌ها بیافزاید.

اخبار مرتبط