کشور در زمینه تقویت خانواده دچار عقب‌ماندگی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشور در سال‌های اخیر در زمینه تقویت خانواده دچار عقب‌ماندگی شده است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست نسبت به حل این مسئله اهتمام ویژه ای داشت.

به‌گزارش سراج24، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عصر دوشنبه در مراسم اهدای ۲۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان مرکزی اظهار کرد: امروز خانواده استراتژی مهم جامعه بشریت است و سعادت بشریت در گرو حرکت خانواده است به طوری که از بنای محکم و استوار خانواده انسان‌های بزرگ و ارزشمند تربیت می‌شوند و حماسه‌های بزرگی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: کشور در سال‌های اخیر در زمینه تقویت خانواده دچار عقب‌ماندگی شده که باید برنامه‌ریزی دقیق و درست در این زمینه نسبت نباید اجازه دهیم تا جمعیت استان پیر شود زیرا اکنون دومین استان پیر کشور هستیم و در زمینه جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: غفلت از خانواده و جمعیت گناه نابخشودنی است که دولت با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید برنامه داشته باشد به طوری که فرزندان این مرز و بوم که در خانواده‌های اصیل و انقلابی پرورش یافتند در این سال‌ها نشان دادند که حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند و با تمام توان تا آخرین نفس از مرزهای کشور پاسداری می‌کنند و اجازه ناامنی نمی‌دهند.

دری نجف آبادی گفت: از خانواده‌های شایسته و اصیل انسان‌های بزرگ به سامان می‌رسند و جامعه را به سمت تکامل هدایت می‌کنند بنابراین پایه‌های محکم و استوار هر جامعه را باید در رشد و تکامل فرزندان در بستر خانواده جستجو کرد.

وی با اشاره به تقویت بنیان خانواده اظهار کرد: اگر پایه و اساس خانواده محکم و استوار باشد به عنوان نهاد تأثیرگذار می‌تواند در پیشرفت جامعه تأثیرگذار باشد به طوری که خانواده سالم و مسئولیت‌پذیر در پیشرفت جامعه نقش مهمی دارد بنابراین در اسلام هیچ بنایی مقدس‌تر از خانواده نیست و بنیان خانواده در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نهاد خانواده جایگزین ندارد و پایه‌گذار بسیاری از مسائل دیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حقیر بودن، سستی و بی‌بندوباری خانواده‌ها آسیب‌های بسیاری به افراد و جامعه وارد و کشور را با عقب‌ماندگی و مشکلات بسیار مواجه می‌کند به همین سبب خانواده به عنوان پایه و اساس نظام اسلامی است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: ترویج و تقویت فرهنگ ازدواج آسان یک ضرورت مهم برای جامعه است که ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه خانواده را جبران می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید در زمینه فرهنگ‌سازی برای خانواده و ازدواج آسان قدم بردارند زیرا کرامت و شرف ملت بسته به خانواده سالم و استوار است و پیشرفت کشور با تقویت بنیان خانواده همراه است.

اخبار مرتبط