ترویج مکتب اهل بیت (ع) مهم‌ترین مأموریت آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: ترویج آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) مهم‌ترین مأموریت آستان قدس رضوی است.

به گزارش سراج24، تولیت آستان قدس رضوی با صدور حکمی، دکتر عبدالحمید طالبی را به‌عنوان رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منصوب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در حکم رئیس جدید سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس تأکید کرده است: مهم‌ترین مأموریت آستان قدس رضوی با استفاده از ظرفیت فرهنگی عظیمی که از آن برخوردار می‌باشد، هدایت مخاطبان به سوی کمال در پرتو معارف قرآنی، عترت و سیره نورانی حضرت رضا علیه‌السلام با بهره‌گیری از تجارب جامعه نخبگان علمی و فرهنگی با هدف ترویج آموزه‌های گران‌سنگ و متعالی آن امام همام و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در فضای عمومی کشور و جهان اسلام است.

در ادامه این حکم آمده است: جناب‌عالی را که دارای سوابق ارزشمند علمی و اجرایی و از نیروهای متعهد و انقلابی هستید را به سمت رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منصوب می‌نمایم.

امید است با ایجاد هم‌افزایی، هماهنگی و به‌کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی علمی و پژوهشی مؤسسات و واحدهای تابعه آن سازمان و آستان قدس رضوی در جهت کمک به تولید علم و نظریه‌های نوین، ارتقا اثربخشی و تأمین فرآیند زیارت و تثبیت رویکرد زائرمحوری و گسترش کیفی خدمات و محصولات فرهنگی متناسب با نیاز مخاطبان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی، در پیشبرد مأموریت‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و تأثیرگذاری علمی و فرهنگی در فضای عمومی جهان اسلام اقدامات مؤثری به عمل آورید.

پیش از این، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی را برعهده داشت که با حکم تولیت آستان قدس به عنوان عضو شورای علمی و فرهنگی منصوب شد.

گفتنی است، دکتر عبدالحمید طالبی دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه خوارزمی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوده است.

اخبار مرتبط