۱۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان در استان بوشهر احداث می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان در استان بوشهر احداث می شود.

به گزارش سراج24، حمید حیدری بریدی صبح دوشنبه در نشست با مسئولان شهرستان گناوه اظهار داشت: سهمیه استان بوشهر در قالب طرح ویژه مسکن محرومان طبق تفاهم نامه‌ای که در سطح ملی بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بوشهر مبادله شده است هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که مجوز آن صادر شده است.

وی افزود: هدف این طرح ساماندهی بافت‌های ناکارآمد در سطح روستاهای کشور است که در سطح استان‌های کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح فرصت طلایی برای استان به ویژه شهرستان گناوه است که با توجه به زلزله دارای واحدهای آسیب پذیر و بافت‌های فرسوده زیادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در اولویت این طرح قرار دارند و در صورت نبود این افراد، افرادی که بضاعت و توان مالی ندارند و دارای واحدهایی با بافت‌های ناکارآمد و فرسوده هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی بیان کرد: دهیاران با توجه به اینکه اشراف بیشتری به مناطق و روستاها دارند، برای بهره مندی مناسب و مطلوب از این طرح، محرومان نیازمند مسکن را شناسایی و معرفی کنند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: سهمیه شهرستان گناوه از مجموع ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان استان، ۲۲۵ واحد است که این سهمیه تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ متقاضی قابل افزایش خواهد بود.

حمید حیدری‌بریدی و اظهار داشت: در این راستا ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی به‌صورت کمک بلاعوض و یک میلیارد ریال وام بانکی کم‌بهره پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط