پخش مستند خانه پروین اعتصامی از شبکه مستند

تهیه کننده مستند « اختر چرخ ادب خانه اش ویران است» گفت: این مستند روز جمعه 25 اسفند ماه در سالروز تولد پروین اعتصامی به روی آنتن شبکه مستند سیما می رود.

 

به گزارش «سراج24»،‌ ندا عابد ، از پخش مستند «اختر چرخ ادب خانه اش ویران است» با محوریت پروین اعتصامی بمناسبت سالروز تولدش از شبکه نمایش خبر داد.
 
تهیه‌کننده این مستند افزود: خانه پروین اعتصامی در حال تخریب بود که براساس وظیفه انسانی به دنبال معرفی این اثر تاریخی برآمدیم و آن را معرفی خواهیم کرد.
 
وی اضافه کرد: این مستند که از مجموعه « گنج پنهان» و در شبکه مستند سیما تولید شده است، آخرین وضعیت خانه‌ قدیمی پروین اعتصامی را که در معرض نابودی قرار دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
عابد عنوان کرد: در این مستند گزارشی به سراغ خانه پدری پروین اعتصامی در تهران در منطقه 12 تهران رفتیم تا در قالب مستندی گزارشی اهمیت حفظ خانه این شاعره بزرگ کشور و آخرین وضعیت آن را در مصاحبه با خانواده‌اش، مسوولان و نهادهای مربوطه از جمله شهرداری، میراث فرهنگی، مالک و ... مورد بررسی قرار دهیم.
 
این  تهیه کننده کشورمان با بیان اینکه این خانه به سه قسمت تقسیم شده اظهار کرد: قسمتی از این خانه در دست شهرداری، بخش میانی برای خود پروین اعتصامی شاعره کشور و بخش دیگر آن در تصرف مالک خصوصی است.
 
وی خاطرنشان کرد: مستند « اختر چرخ ادب خانه اش ویران است » به کارگردانی هوشنگ اعلم روز جمعه 25 اسفند ماه، ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
اخبار مرتبط

روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»