مراسم جشن دهه کرامت در گرجستان برگزار شد

مراسم جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه المصطفی و دهه کرامت با حضور اکبر قاسمی، سفیر و حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن اجتماعات مسجد امام حسین (ع) در شهر مارنئولی گرجستان برگزار شد.

به گزارش سراج24 به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه المصطفی و دهه کرامت با حضور اکبر قاسمی، سفیر و حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در سالن اجتماعات مسجد امام حسین (ع) در شهر مارنئولی گرجستان برگزار شد.

این مراسم با حضور حسن یوسف زاده، رئیس نمایندگی المصطفی در گرجستان و شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان و جمعی از طلاب و روحانیون مسلمان گرجستان برگزار شد.

یوسف زاده گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی و علمی دانشگاه المصطفی در گرجستان ارائه کرد و سپس قاسمی سفیر کشورمان، حاج رامین ایگیدوف رئیس اداره مسلمانان گرجستان، مدیر مدرسه حوزه علمیه حضرت امام رضا (ع) و مدیر مدرسه علمیه جامعه الزهرا (س) در شهر مارنئولی در زمینه ویژگی‌ها و وظایف طلاب دینی، فلسفه دهه کرامت، ضرورت ترویج معارف اسلامی و سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از منش حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)) در زندگی سخنرانی کردند و در ادامه مدارک فارغ‌التحصیلان اعطا شد و پس از شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر، مراسم با پذیرایی به پایان رسید.

اکبر قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: دهه کرامت بهترین فرصت خودسازی برای جوانان بویژه دختران و پسرانی است که با تاسی از شخصیت متعالی و الگویی حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در راه کمال، علم آموزی و سعادت الهی گام بردارند.

سفیر کشورمان با اشاره به جایگاه دین و علم آموزی در اسلام، به نقش طلاب المصطفی و روحانیون در صیانت از آرمان‌ها و ارزشهای دینی در جامعه گرجستان پرداخت و در ادامه به ادامه تحصیل طلاب و ضرورت آموزش زبان گرجی در نمایندگی المصطفی برای برقراری ارتباط مسلمانان با مردم گرجستان بویژه مسلمانان گرجی زبان تاکید کرد.

اخبار مرتبط