واقعه غدیر محور گسترش فضائل اسلامی و انسانی است

امام جمعه بجنورد با اشاره به ویژگی‌های برجسته امام علی(ع)، گفت: باید غدیر را محور گسترش فضائل اسلامی و انسانی در بین جامعه اعم از شیعه و سنی قرار دهیم.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر سه شنبه در نشست بنیاد غدیر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع غدیر و این عید بزرگ اسلام، اظهار کرد: غدیر محور وحدت است؛ زیرا اصل قصه غدیر را شیعه و سنی قبول دارند و اختلافی در آن نیست هرچند در تفسیر آن اختلافاتی وجود دارد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اهمیت و صحت موضوع غدیر و خطبه آن در حدی است که حتی پیروان وهابیت هم نمی‌توانند منکر اصل غدیر شوند؛ بلکه فقط تلاش می‌کنند واژه ولی و ولایت را به گونه دیگری تفسیر کنند.

وی با بیان اینکه غدیر موعد بیان مناقب امام علی (ع) و روز انسانیت و فضائل انسانی است، افزود: غدیر روزی است که می‌شود با استفاده از آن انسان کامل را با محوریت امام علی (ع) به جامعه معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: در این روز فضائل انسانی از زبان پیامبر گرامی اسلام (ص) در رثای امام علی (ع) مطرح می‌شود، فضایلی که ضروری است در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام علی (ع) محوریت همه خوبی‌ها را دارد؛ به همین دلیل هم باید غدیر را محور گسترش فضائل اسلامی و انسانی در بین جامعه اعم از شیعه و سنی قرار داد.

وی افزود: علی (ع) تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست؛ بلکه متعلق به جهانیان و تمام انسان‌ها است؛ به‌گونه‌ای که وقتی فردی نهج‌البلاغه را می‌خواند حتی اگر به اسلام و سایر ادیان الهی هم اعتقادی نداشته نباشد باز هم می‌تواند از آن بهره بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها تصریح کرد: مباحثی که امام علی (ع) در زمینه‌های مختلف مطرح کرده، می‌تواند محور همه ادیان آسمانی و بلکه کل جهان بشریت بوده و زمینه‌ساز تعالی تمام جوامع انسانی باشد.

اخبار مرتبط

ویدئو / مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) در مسجد کوفه