۲۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ایلامی اختصاص یافت

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال جاری ۲۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ایلامی اختصاص یافته است.

به گزارش سراج24، قنبر موسی نژاد ظهر یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و کارآفرینی امداد استان ایلام بیان کرد: در حالی که اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد سال ۹۸ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده، این رقم امسال به بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده و با مشارکت برخی بانک‌ها این رقم به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در ادامه با عنوان اینکه برنامه‌های متنوعی در حوزه اشتغال برای مددجویان و نیازمندان استان ترسیم شده است، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار از ظرفیت گروه‌های جهادی در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان استان استفاده خواهد شد و بسترسازی لازم برای تحقق این کار صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تنوع در ایجاد اشتغال و راه اندازی مشاغل نوین و دانش بنیان مددجویان را از برنامه‌های محوری کمیته امداد در عرصه اشتغال برشمرد و گفت: در چند سال اخیر حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که با استقبال مددجویان جویای کار و تحصیل کرده مواجه بوده و امسال این حرکتها استمرار خواهند داشت.

موسی نژاد اضافه کرد: استفاده از ظرفیت و توان بنگاههای اقتصادی و دستگاه‌های متولی اشتغال، استمرار طرح راهبری شغلی و تخصصی‌تر شدن حوزه اشتغال، اشتغال زایی از طریق کاریابی و بهره گیری از توان کارفرمایان باتجربه و نیز اشتغال به روش هدایت شغلی از جمله دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان ایلام در حوزه کارآفرینی خواهد بود.

در ادامه، دیگر شرکت کنندگان در نشست تخصصی کارگروه اشتغال و نیز نمایندگان گروههای جهادی کارآفرین نقطه نظرات خود را بیان کردند.

اخبار مرتبط