شفافیت نامزدها عدالت مدنظر مردم را به ارمغان می‌آورد

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد، شفافیت را لازمه فعالیت انتخاباتی نامزدها دانست و گفت: شفافیت نامزدها، عدالت مدنظر مردم را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سراج24، حسین حداد اظهار داشت: کار شوراها مردمی و اصل کار خدمتگزاری به مردم است و لازمه خدمت شایسته در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی بهداشتی و درمانی، اطلاع و آگاهی مردم از روند انجام امور است.

وی عنوان کرد: اگر مردم در جریان کارها باشند و افراد در انجام امور شفافیت داشته باشند، آنگاه کنترل و نظارت مردمی نیز قوی‌تر و زمینه اعتماد بیشتر مردم فراهم می‌شود.

حداد ادامه داد: هر فردی بخواهد در فضای تعارض منافع برای خود کاری انجام دهد، در سایه شفافیت دستش رو می‌شود و این عنصر شفافیت است که اجازه نمی‌دهد افراد نفع شخصی از فعالیت‌هایی نظیر حضور در شورا ببرند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری بالای شفافیت بر عملکرد نامزدها عنوان کرد: شفافیت که وجود داشته باشد، عدالت مدنظر مردم ایجاد می‌شود و این شفافیت است که عدالت به ارمغان می‌آورد.

حداد با تاکید بر لزوم پاسخگویی نامزدها به مردم و شفافیت داشتن آنها تاکید کرد: ضرورت دارد که کاندیداها رزومه خود را به مردم ارائه دهند تا مردم ضمن آگاهی از سوابق افراد، بدانند که نامزدها عمر خود را در چه مسیری صرف کرده‌اند زیرا عملکرد گذشته افراد به طور قطع در برنامه‌های آینده آنها اثرگذار است.

وی تصریح کرد: البته اگر کسی در کارنامه خود عملکرد نامطلوب و نکته جدی داشته باشد، از زیر ذره‌بین هیئت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان دور نمی‌ماند و اصلاً چنین فردی به فضای کاندیداتوری راه پیدا نمی‌کند اما در عین حال باید شفافیت وجود داشته باشد تا مردم بتوانند بین صالح و اصلح انتخاب کنند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «ازما» چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

اخبار مرتبط