ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی به یاد شهدای حادثه تروریستی کابل

مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کابل با حضور بانوان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش سراج24 و به نقل از آستان نیوز، این محفل قرآنی که با همکاری معاونت بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی و مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد، علاوه بر ترتیل خوانی قرآن کریم توسط بانوان به یاد شهدای بی‌گناه افغانستان و تفسیر سوره طور، مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

همچنین معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی  در این مراسم ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: برای مسلمانان دشوار است که بشنوند در گوشه‌ای از سرزمین‌های اسلامی دستان دشمنان اهل‌بیت(ع) و دشمنان قرآن و اسلام به خون فرزندان پاک و انسان‌های بی‌گناه آلوده‌شده است.

حجت‌الاسلام محمد ذوالفقاری افزود: با این اتفاق دل‌های همه ما مسلمانان همانند قلب‌ها و دل‌های مادرانی که فرزندانشان مقابل چشمانشان به شهادت رسیدند، آتش گرفت و سوخت.

وی یادآور شد: ما از جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع)، از صمیم قلب با خانواده‌های شهدا ابراز همدردی می‌کنیم؛ این فرزندان بدون هیچ گناهی با قساوت هر چه تمام به شهادت رسیدند و این ماجرا قلب انسان را به آتش می‌کشد.

معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی  تأکید کرد: ملت ایران با خانواده‌های شهدای این حادثه در افغانستان ابراز همدردی می‌کند و آستان قدس رضوی نیز با محکوم کردن این جنایت، ضمن برگزاری مراسمی برای یادبود این شهدا و ثواب آیات نورانی قرآن کریم به روح این شهدا، همدردی خود را به ملت افغانستان اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط