پرداخت تسهیلات کم‌بهره بنیاد برکت به طرح‌های صنایع دستی روستایی در کردستان

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در روستاهای هدف صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش سراج24، فرهاد حامدی اظهار داشت: براساس تفام‌نامه منعقد شده وزارت میراث فرهنگی با بنیاد برکت به طرح‌های حوزه صنایع دستی در روستاهای هدف صنایع دستی که دارای توجیه اقتصادی و بومی استان باشند تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان ضمن دعوت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی که در روستاهای استان در زمینه طرح‌های بومی فعالیت دارند برای ارائه طرح‌ها به منظور بهره‌مندی از تسهیلات، عنوان کرد: مبلغ ۸۶۲ میلیون تومان به استان کردستان اختصاص داده شده که ویژه ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی در روستاها است.

حامدی علاوه بر احیاء و توسعه صنایع دستی بومی استان، معرفی آنها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: کلاش‌بافی، کٌردی‌دوزی، منبت و معرق‌کاری، ارغوان‌بافی، پستک و شال‌بافی، گلیم‌بافی و.... از طرح‌های دارای اولویت در پرداخت تسهیلات کم‌بهره است.

وی با قدردانی از همکاری و ارتباط تنگاتنگ بنیاد برکت با حوزه صنایع دستی استان کردستان، اظهار داشت: امید است با همکاری این بنیاد بتوانیم علاوه بر این طرح‌ها در زمینه ایجاد بازارچه، زنجیره‌های تولید طرح‌های بومی در روستاهای هدف صنایع دستی اقدام نماییم.

اخبار مرتبط