طرح «محله همدل» الگوی موفق در کاهش آسیب های اجتماعی استان مرکزی

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: طرح « مهرواره محله همدل» باید به عنوان الگوی موفق و راهبردی در کاهش آسیب های اجتماعی استان مرکزی معرفی شود.

به گزارش سراج24، جواد اتابکی با اشاره به اهمیت «طرح مهرواره محله همدل» و مثبت ارزیابی کردن این طرح، گفت: طرح فوق به صورت جشنواره و همزمان با سراسر کشور به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری روحانیون و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح مهرواره محله همدل یک فرصت بزرگ و جذاب برای کسانی است که به فکر خدمت به مردم و حل مسئله‌های محله خودشان هستند.

اتابکی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش نشاط، امید و خودباوری و همچنین رفع مشکلات و دغدغه محلات و برداشتن باری از روی دوش مردم است، اظهار کرد: در این طرح تلاش می‌شود با کمک و احیای ظرفیت مردمی، روحانیون و مساجد محل با محوریت محله‌ها، مشکلات آن‌ها با همراهی مردم همان منطقه از جمله مشکلات اجتماعی، اقتصادی جوانان، ازدواج جوانان، مشکلات اعتیاد و سایر مشکلات در زمینه‌های تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، حقوقی و غیره شناسایی و با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها در حد توان برطرف شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، رفع مشکلات نیازمند همراهی و همدلی مردم است و برای اجرای هر کاری تا مردم وارد عمل نشوند گشایشی حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: مشارکت دادن مردم در امور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از طریق درست اثربخش خواهد بود و باید با اطلاع رسانی مناسب، مردم را نیز آگاه کرد زیرا این طرح در راستای خدمت به مردم اجرا شده است.

اتابکی در پایان بیان کرد: این طرح یکی از کارهای و اقدامات فوق برنامه مؤثر در راستای سند آسیب اجتماعی استان است که با استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات استان مرکزی و روحانیون می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی استان به صورت محله محور داشته باشد.

اخبار مرتبط