آغاز فعالیت های هفته هنر انقلاب اسلامی در سیستان وبلوچستان

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی با اجرای ویژه برنامه هایی در این استان آغاز شد.

به گزارش سراج24، مصطفی سیاسر، اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی که هرساله همزمان با سالروز شهادت «شهید آوینی» اسطوره هنر انقلاب آغاز می‌شود امسال برای جلوگیری از تداخل با ماه مبارک از ۱۸ فروردین آغاز و تا ۲۳ فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه، هنر انقلاب مولود انقلاب و حاصل معنا و افقی است که پیش روی ملت ایران قرار گرفته است، افزود: این هنر مولود حس زیبایی شناختی برخاسته از مبارزه، دفاع از وطن، ارزش‌های اسلام ناب و فرهنگ مقاومت و روی پای خود ایستادن هست.

وی تصریح کرد: به عقیده امام خمینی، هنر انقلاب ثیقل دهنده اسلام ناب محمدی و بازکننده گره‌های کور و رافع موانع پیشرفت مردم است. شنونده صدای مظلومان و رسواکننده فاسقان و خائنان است

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه، حوزه هنری در کلیه استان‌ها متولی و مشوق اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب با همکاری دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: برنامه‌های این هفته با دو رویکرد انجام می‌شود. رویکرد اول توجه به ماهیت مردمی هنر انقلاب و تقویت ارتباط مردم با ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌هایی مانند تئاتر خیابانی و اکران‌های عمومی فیلم‌های موفق با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

سیاسر تصریح کرد: رویکرد بعدی توجه به شکوفایی جوانه‌های هنر انقلاب است و در این خصوص کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار می‌شود.

وی به برگزاری یک نشست تخصصی با حضور استاد کمال شفیعی، از اساتید ادبیات کودک خبر داد و گفت: این نشست با موضوع ادبیات کودک و نوجوان در هفته آینده به صورت مجازی برگزار و اعضای این نشست کارشناسان حوزه کودک و نوجوان استان خواهند بود.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین نشست پژوهشگری مطالعات پایداری حوزه هنری استان برگزار می‌شود و تولیدات هنری با موضوع انقلاب نیز در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: مراسم محوری هفته هنر با حضور هنرمندان و تجلیل از هنرمندانی که در سال گذشته آثار قابل توجهی در این زمینه تولید کردند و رونمایی از آثار تولید شده به دلیل شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شده است.

اخبار مرتبط