کادرسازی یکی از مهمترین الزامات فرهنگی در مساجد است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی، گفت: کادرسازی یکی از مهمترین الزامات فرهنگی در مساجد است.

به گزارش سراج24، آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه کادرسازی یکی از مهمترین الزامات فرهنگی در مساجد است، تاکید کرد: برای جذب جوانان به مساجد و برنامه‌های فرهنگی باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حضور بیشتر و فعالانه جوانان در مساجد نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است، افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد که در سراسر استان فعالیت خوبی دارند، بهترین امکان و زیرساخت برای این مهم محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان مساجد را کانون انتشار هدایت‌های دینی دانست و بیان کرد: مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست، بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به خصوص با حضور جوانان در این مکان‌های مقدس لازم است.

آیت الله شاهچراغی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواست تا برای کادر سازی تلاش کند و ابراز کرد: اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم شاهد حضور و کادر سازی گسترده از جوانان در مساجد سراسر استان باشیم و در این راه البته تعامل نهادهای فرهنگی لازم است.

وی خواستار محوریت مساجد در خدمات کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج شد و گفت: مردم باید خدمت رسانی فرهنگی و دینی را در بستر مساجد مشاهده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسجد نقشی مهم در تربیت جوانان و نوجوانان نیز دارد، گفت: تربیت کودکان و نوجوانان در سنین نونهالی و نوجوانی دارای اهمیت فراوانی است لذا باید از سنین اندک آنان را با مساجد آشنا کرد.

فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۲۶۴ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، گفت: ۲۳ هزار نفر در این کانون‌ها حضور دارند که غالباً از جوانان هستند.

اخبار مرتبط