دپارتمان تخصصی مشاغل خانگی در مازندران راه اندازی می شود

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت:دپارتمان تخصصی مشاغل خانگی به صورت پایلوت در استان مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش سراج24، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه سال آینده شکوفایی و بهار آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد است و باید از مشارکت بخش خصوصی نهایت استفاده را کرد، گفت: در حال حاضر ۳ مرکز تخصصی در استان مازندران و ۴۳ مرکز تخصصی در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: ارتباط میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه حاکی از حمایت مهارت دارد. این اعتقاد وجود دارد که فرد متقاضی با واقع شدن در مسیر مهارت به سوی شغل پایدار هدایت شود و این عین عدالت آن است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود دریا در مازندران افزود: وجود دریای خزر و ساحل این دریا می‌تواند به رشد و کار کردن صنایع دریایی کمک کند و صنعت دریا برای استان‌های شمالی و جنوبی مهم است وآموزش فنی و حرفه‌ای باید در این صنعت ورود پیدا کند.

وی گفت: دپارتمان مشاغل خانگی در استان مازندران توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مصوب شد و بزودی در این استان به صورت پایلوت سومین مرکز تخصصی مشاغل خانگی کشور در استان مازندران ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید در جامعه، مهارت آموزان که به عنوان سرمایه ملی کشور محسوب می‌شوند را حفظ کرد و اکنون ۴۵ درصد از مراجعین به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

وی با اظهار اینکه چهار هزار و ۵۰۰ استاندارد در سازمان وجود داشت که تاکنون دو هزار استاندارد جدید بر پایه شایستگی ارزیابی و بر پایه شغل، مشاغل و حرفه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شد و هزار جلد آن در هفته آتی رونمایی می‌شود، ترویج و توسعه گفتمان ملی مهارت را تنها راه برون رفت از مشکلات اشتغال کشور بیان کرد.

هاشمی از طرح یارانه مهارت خبر داد و اضافه کرد: طرح یارانه مهارت توأم با معیشت با عزت یکی از طرح‌های مهم سازمان به مجلس شورای اسلامی است و این یارانه‌ها به جوانان جویای کار داده شود.

وی ادامه داد: الزام بنگاه‌های اقتصادی جهت جذب نیرو از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای به عنوان یک طرح دیگر طبق تبصره ۱۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

اخبار مرتبط