اهدای ۵۲۰۰ سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوءتغذیه در البرز

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز از اهدای ۵ هزار و ۲۰۰ سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوءتغذیه در این استان خبر داد.

به گزارش سراج24، ابوالفضل فلاح‌قنبری با بیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون طی چهار مرحله یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلاء به سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیرمددجو پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه با هم همکاری می‌کنند، تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ کودک نیازمند کمتر از ۶ سال ۵ هزار و ۲۰۰ سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال قطعاً در بهبود آن‌ها اثرگذار است و خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج، لبنیات، حبوبات، تخم‌مرغ، شیر و خرما اقلام سبد غذایی توزیع‌شده بین کودکان نیازمند را تشکیل می‌دهد.

فلاح‌قنبری با اشاره به اینکه این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، متذکر شد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

اخبار مرتبط