۱۲۳۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در ۱۱ ماهه سال جاری به مددجویان کمیته امداد در استان پرداخت شده است.

به گزارش سراج24، سید رضا حسینی بیان کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری سه هزار و ۱۹۲ طرح اشتغالزایی در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح‌ها هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است، گفت: همچنین این طرح‌ها چهار هزار و ۱۹۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۹۱۹ طرح توسط مجریان زن و دو هزار و ۲۷۳ طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است.

حسینی ادامه داد: از مجموع طرح‌هایی که توسط مجریان زن اجرایی شده، ۴۸۹ مورد با اعتبار ۱۰۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال در مناطق روستایی و ۴۳۰ مورد با اعتبار ۱۳۰ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال در مناطق شهری اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۲۳۵ مورد دامداری، ۲۱ مورد کشاورزی، ۱۷۳ مورد صنایع دستی، ۳۰۶ مورد خدمات و ۱۶۶ مورد صنفی صنعتی بوده است.

انجام ۱۹ هزار فقره نظارت بر طرح‌ها

حسینی اظهار کرد: از مجموع کل طرح‌ها، هزار و ۴۵۹ مورد شهری و هزار و ۷۳۳ مورد روستایی بوده که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق روستاها داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های روستایی، هزار و ۸۲ مورد دامداری، ۸۰ مورد کشاورزی، ۱۱۷ مورد صنایع دستی، ۳۰۰ مورد خدمات و ۱۵۳ مورد صنعتی بوده که به ارزش ۶۲۵ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال اجرایی شده است.

حسینی افزود: همچنین هزار و ۲۰۲ مورد از طرح‌های اشتغال سال جاری در زمینه خدمات، هزار و ۲۴۱ مورد دامداری، ۶۱ مورد صنایع دستی، ۳۲ مورد طیور، ۸۵ مورد حمل و نقل، ۱۲۷ مورد فرش و گلیم و ۳۲۹ مورد صنفی و صنعتی بوده است.

بنا به گفته وی، از مجموع کل طرح‌های اجرا شده، ۵۸۷ مورد در زمینه مشاغل خانگی و سه هزار و ۷۲۰ طرح در زمینه خوداشتغالی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۹ هزار و ۵۲۵ فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شده است.

اخبار مرتبط