روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی ویژه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما و روحانیون همواره دارای پایگاه عظیم مردمی بوده و انتظار داریم در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی ویژه داشته باشند.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در نشست «هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در مجتمع فرهنگی نور سنندج، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به پنج آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی، نقاط بحرانی شهری و طلاق اشاره داشته‌اند و علما باید در کاهش این آسیب‌ها نقش‌آفرینی ویژه داشته باشند.

وی افزود: صداقت، موعظه اثرگذار برای زنده‌کردن قلب، توجه به مواعظ الهی و در دسترس بودن علما در هر شرایطی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: روحانیون نباید از نقش مشاوره‌ای خود در مساجد غفلت کنند لذا شنیدن درد دل و مشکلات مردم و آشنا کردن اقشار مختلف با معارف اسلامی وظیفه‌ای همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی مطالعه را مولفه‌ای مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌ها توسط علما و روحانیون دانست و افزود: در پدیده‌ای همچون طلاق، ارتباط نادرست موجب ایجاد این معضل است و روحانیون باید با مطالعه و داشتن علم مناسب مردم را با پیامدهای ارتباط نادرست چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، علما و مساجد و مراکز مذهبی نقشی کلیدی دارند لذا باید از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی علما باید در دسترس مردم بوده و پاسخگوی مسائل شرعی و حل اختلافات خانوادگی آنان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه گفت: باید دین اسلام را به شایستگی به مردم معرفی کنیم و از خرافات در دین جلوگیری و پرهیز شود.

اخبار مرتبط