برگزاری یادوارهٔ شهدای عملیات خیبر در استان قزوین

فرماندهٔ تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: یادوارهٔ شهدای عملیات خیبر به میزبانی تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) به نمایندگی از سپاه صاحب‌الامر(عج) در روزهای ۳ الی ۱۴ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش سراج24، سرهنگ مهرداد افروزی، فرماندهٔ تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یادوارهٔ شهدای عملیات خیبر 3 الی 14 اسفندماه همزمان با سالگرد آغاز عملیات خیبر برگزار می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین 14 اسفند ماه، سالروز شهادت سردار حسن‌پور از شهدای برجستهٔ استان قزوین است که جانشین لشگر ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قم بودند و در این عملیات به فیض شهادت نائل آمدند.

این مسؤول ادامه داد: در این ایام گرامیداشت فرماندهان شهید قزوینی و یادبود شهیدان شالباف، عابدینی، علی‌مردانی، حدادی، سیاهپوش، پرویز، حاج‌سیدجوادی، الهیاری، اکبری‌رضایی و بابایی نیز برگزار می‌شود.

افروزی عنوان کرد: عملیات خیبر در منطقهٔ هویزه و هورالعظیم انجام شد و رزمندگان ما در عملیات خیبر،  رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های بی‌نظیری را نشان دادند.

این مسؤول بیان کرد: ما باید همواره در تمام ایام سال یاد و خاطرهٔ شهدا را گرامی بداریم، زیرا امنیت و اقتدار خود را مدیون جانفشانی این عزیزان جان بر کف هستیم.

وی تأکید کرد: رزمندگان تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) افتخار پاسداری و حراست از ۴۰ کیلومتر از مرزهای شمال غربی میهن اسلامی را بر عهده دارند.

افروزی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از رشادت‌های رزمندگان اسلام در حفاظت از مرزها و مقابله با گروه‌های تکفیری و ضدانقلاب در رسانه ها عنوان نمی شود، اما ما شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح در حفاظت از مرزهای زمینی جهت حفظ امنیت کشور هستیم.

این مسؤول اضافه کرد: هم‌چنین ارزش ریالی کمک‌های رزمندگان تیپ 82 صاحب‌الامر(عج) در حوزهٔ احداث و بازسازی مساجد، غسال‌خانه، سرویس‌های بهداشتی و احداث مسکن در مناطق محروم 1 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

افروزی در پایان گفت: گلباران گلزار شهدای گمنام در تپهٔ نورالشهدا، نمایشگاه زندگی‌نامه و تصاویر شهدا و رزمندگان عملیات خیبر، دیدار فرمانده و کارکنان تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) با نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین، دیدار با خانوادهٔ عزیز شهید رضا حسن‌پور، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و رژهٔ موتوری تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) از جمله برنامه‌های گرامیداشت یاد شهدا و فرماندهان عملیات خیبر است که در این یادواره برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط