قائم‌مقام ستاد امر به معروف کشور:

برخی مسئولان اجازه امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر به مردم نمی‌دهند

قائم‌مقام ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر کشور گفت: مسئولان اجازه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر به مردم نمی‌دهند.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در خصوص امربه‌معروف، غالب مردم از امربه‌معروف و نهی از منکر ترس دارند.

وی با بیان اینکه نقد مسئولان حق مردم است افزود: شغل خبرنگاران به‌یقین امر به معروف و نهی از منکر است ولی گاهی ممکن شخصی در لباس خبرنگاری خیانت به این حرفه بسیار مهم کند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نقد مسئولان در راستای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است ولی متأسفانه عده‌ای نمی‌خواهند این فریضه الهی به جایگاه اصلی خودش برگردد و می‌خواهند در همان معنای حداقلی بماند.

میرزایی با بیان اینکه باید فرهنگ نقدپذیری و مطالبه گری بر اساس قانون در جامعه نهادینه و ترویج شود اضافه کرد: فعالیت خبرنگاری به صورت ذاتی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است و خبرنگاران به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: باید فرهنگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در ابعاد گوناگون تبیین و تشریح شود و نباید تنها به حجاب و پوشش آحاد جامعه محدود شود.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم اگر ناظر عملکرد مسئولان باشند، مسئول جرئت دست‌درازی نمی‌کند و افراد برای خدمت به مردم برای مسؤولیت اعلام آمادگی می‌کنند.

وی در خصوص صید ترال در استان‌های جنوبی کشور گفت: کشتی‌های چینی مثل جاروبرقی همه متعلقات دریا را درو و خلیج‌فارس را نابود می‌کنند، چند جوان با ساخت فیلم مستند، مطالبه گری و نهی از منکر می‌کنند که این مطالبه گری باعث می‌شود که سپاه به جد به صید ترال ورود کند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: گلوگاه‌های فساد در عرصه‌های مختلف بزرگترین منکر عمومی در کشور به شمار می‌رود.

میرزایی تصریح کرد: ستاد امر به معروف ۲۵ سال مسیر دیگری را رفته است و به صورت تک موضوعی بوده است ولی از سال ۹۸ بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دادیم و در این راستا تغییر رویه دادیم.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ گروه جهادی تخصصی امربه‌معروف در کشور وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۰ هزار گروه جهادی متخصص در ۱۶ عرصه مختلف خواهد رسید.

اخبار مرتبط