تکمیل راه شهید مطهری توسط علامه مصباح یزدی

یک استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه گفت: تکمیل راه شهید مطهری در زمینه‌های مختلفی همچون مباحث علمی از دلایل مطهری زمان بودن علامه مصباح یزدی است.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم میرباقری، با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی یک شخصیت علمی، باتقوا، انقلابی، متدین و پرکار بودند گفت: ایشان یکی از شاگردان بسیار خوب علامه طباطبایی در بحث فلسفه بودند و سیر و سلوک و عبادت و زهد این عالم ربانی زبانزد بود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگوار این بود که سازنده و مربی بودند و از جوانی در امور فرهنگی فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند در زمانی که خلاف و بی دینی بیداد می‌کرد ایشان با کمک چند تن از بزرگان مشغول به انتشار نشریات فرهنگی اسلامی بودند.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی یک فرد لایق، پرکار و پیشرو در تمام سنگرها بودند و در انجام کارهای خود بی ادعا بودند گفت: در آن زمان کسانی که در ظاهر موافق انقلاب و در باطن با انقلاب مخالف بودند به آیت الله مصباح یزدی اشکالاتی وارد می‌کردند و موافق ایشان نبودند، اما ایشان با همه قدرت به فعالیت انقلابی خود ادامه دادند و بسیار هم مفید بودند.

وی با اشاره به تلاش استعمار و بیگانگان برای بدنام کردن شخصیت‌های مقبول مردم گفت: در تاریخ ما دشمنان همیشه برای تخریب افراد بزرگی همچون آیت الله مصباح یزدی تلاش کردند، اما به علت شخصیت بزرگ آیت الله مصباح و بینش و عقلانیت مردم این هجمه‌ها کار به جایی نبردند.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به لقب مطهری زمان آیت الله مصباح یزدی افزود: می‌توان یکی از دلایلی که آیت الله مصباح یزدی را مطهری زمان خواندند، این دانست که ایشان در زمینه‌های مختلفی همچون مباحث علمی، پاسخ به مخالفان و بسیاری از زمینه‌های دیگر تکمیل کننده راه شهید مطهری بودند.

وی در پایان افزود: از دلایل موفقیت آیت الله مصباح یزدی می‌توان به ساده زیستی ایشان اشاره کرد، هرچقدر انسان بیش‌تر به دنیا و مادیات دلبسته شود و توجه کند به همان اندازه از خدا و کار برای اسلام دورتر می‌شود و این خصیصه‌ای بود که آیت الله مصباح یزدی از آن دور بودند و همین دلیل باعث پیشرفت ایشان شد.

اخبار مرتبط

«سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی

نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

نماز عید فطر امسال به امامت امام خامنه‌ای، توفیق بزرگی برای مسلمانان است