آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهید سپهبد سلیمانی

شهردار تهران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهید سپهبد سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همراهانشان گفت:شهادت این افراد به مراتب برای دشمنان بدتر از حیاتشان است.

به گزارش سراج24، پیروز حناچی شهردار پایتخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی یادمان شهیدان سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان، در بوستان شهدای خلیج فارس اظهار داشت: با پیشنهاد ستاد عتبات و عهدی که با اعضای شورای شهر تهران داشتیم ساخت یادمان برای شهید سپهبد سلیمانی و همراهانشان مدنظر قرار گرفت و کارهای مربوطه در این راستا آغاز شد.

وی با اشاره به خاطرات شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: در خاطرات این شهید سرافراز ذکر شده که ایشان در زمین کشاورزی فعالیت و عضویت افتخاری در سپاه را داشته و می‌توان ایشان را از جمله ذخایر 8 سال دفاع مقدس برشمرد و امروز از تجارب ایشان در دوران جنگ تحمیلی نیز استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و مصداق سخنان معروف امام خمینی (ره) در سال 1343 است که فرمودند یاران من در گهواره هستند، گفت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ما این رفتار را در این شهید بزرگوار نیز دیدیم.

حناچی خاطرنشان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه‌ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بوده است گفت: از میان همه خصوصیات این شهید بزرگوار بی توجهی به مسائل دنیوی بسیار بارز بود و ایشان می‌گفتند کار را برای خدا انجام دهید آن کسی که باید ببیند می‌بیند.

وی به استقبال بی‌نظیر مردم از پیکر شهید سپهبد سلیمانی در خیابان‌های پایتخت اشاره کرد و بیان داشت:‌علت عمده این رفتار مردم به دلیل احترام و اقدامی است که ایشان به نام حضرت فاطمه (س) فضایی را در کنار حرم شریف حضرت علی (ع) طراحی کردند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌همچنین شهید سپهبد سلیمانی در باز کردن راه کربلا و ایجاد امنیت این مسیر سهم عظیمی را داشت. کسانی که ایشان را به شهادت رساندند باید بدانند شهادت ایشان به مراتب برای آنها بدتر از حیات‌شان است.

اخبار مرتبط