حق‌گویی آیت‌الله مصباح خاری در چشم دشمنان بود

امام جمعه قشم گفت: صراحت لهجه و حق‌گویی آیت‌الله مصباح خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی بود که از این رو بعضا سعی در تحریف مواضع انقلابی ایشان داشتند.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام میثم تارم در آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح‌‌یزدی اظهار داشت: بررسی‌ دوستان، دشمنان، آثار، موضع گیری‌ها، ساده زیستی و زهد آیت‌الله مصباح گویای شخصیت جامع این علامه است.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال این عالم فرزانه، افزود: آیت‌الله مصباح عالمی ربانی، فقیه و حکیمی مجاهد است که محضر چندین فقیه از جمله آیت‌الله بهجت و امام خمینی(ره) را درک کرده بود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: این عالم دینی در ردیف صاحبان فتوا قرار داشته اما بنابر ضرورت و احساس وظیفه‌ای که برای خدمت در سایر عرصه‌ها به جهت اعتلای انقلاب اسلامی ایران احساس می‌کرد به دنبال این کار نرفت.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: مجاهد بودن از دیگر خصوصیات این علامه است که در تمام اقسام جهاد از جمله مبارزه با دشمن درونی، بیرونی و فرهنگی یک مجاهد به تمام معنا و فیلسوفی تمام عیار به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ارتحال آیت‌الله مصباح خسرانی برای حوزه‌های علمیه و مراکز معارف دینی، اسلامی و انسانی است چرا که این متفکر عالیقدر از شخصیتی مسلط بر تمامی زمینه‌های معارف اسلامی برخوردار بود.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: این متفکر برجسته، اهل فکر و صاحب نظر کتاب‌های علامه طباطبایی، ملاصدرا و دیگر علمای بنام را نقادی کرده و از ایده و ابتکارات فاخر در فلسفه، عرفان و به طور عام در علوم اسلامی برخوردار می‌باشد.

دکتر تارم عنوان کرد: آیت‌الله مصباح مدیری شایسته و دارای زبانی گویا در اظهار حق بود که هرگز لوای پنهان کاری قرار نگرفت و همواره با صراحت حق را بیان می‌کرد.

وی ابراز داشت: حق گویی این عالم سبب شد بعضا دشمنان سعی در تحریف موضع‌گیری‌های ایشان داشته و انواع تهمت‌ها را برای کاستن از جایگاه ایشان به وی نسبت دهند.

امام جمعه شهرستان قشم با پاسخ به شبهاتی پیرامون این عالم دینی، تصریح کرد: کتب راهگشا، تربیت شاگردان و فرزندانی تاثیرگذار در جامعه و حضور کم نظیر در تمامی صحنه‌های انقلاب از دیگر خصوصیات آیت‌الله مصباح است.

به گزارش فارس، این آیین با حضور امام جمعه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر و اساتید حوزه‌های علمیه قشم و جمعی از مردم و مسوولان در مسجد النبی(ص) این شهرستان برگزار شد.

اخبار مرتبط