انتقام خون حاج قاسم به یک خواسته جهانی تبدیل شده است

یک کارشناس سیاسی گفت: امروز انتقام خون حاج قاسم به یک موضوع و خواسته جهانی و به استراتژی ملت‌ها وگروه‌های مستضعف در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

به گزارش سراج24، سید مجتبی حیدری در دومین شب از همایش بین‌المللی «مقاومت و جهان آینده، کنش گری فعال یا منفعل» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: با شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن بعد از هر قدمی که انقلاب برداشته یک توطئه برای متوقف کردن انقلاب برداشته است.

وی با بیان اینکه تحمبل جنگ در همان ابتدای انقلاب یکی از همین فشارها بود اما نظام از آن به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این اتفاق در منطقه هم رخ داد و فشار دشمن به یک فرصت برای جهان اسلام تبدیل شد، عنوان کرد: وقتی اسرائیل به لبنان حمله می‌کند حزب الله شکل می‌گیرد و یا با شکل گیری داعش گروه‌های مقاومت تشکیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینگونه می‌توان گفت که حلقه‌های یک رنجیره در حال شکل گیری است و می‌بینیم که دشمن در همه این عرصه‌ها به شکست خورد و وقتی دید در زمین به موفقیت دست پیدا نمی‌کند دست به توطئه جدیدی زد.

حیدری اضافه کرد: آمریکا حتماً با مشورت با برخی کشورها همچون اسرائیل و برخی کشورهای عربی تصمیم به شهادت سردار سلیمانی گرفتند و این مرتبط به امروز نیست بلکه مدتها بود این تلاش در حال انجام بود.

وی با بیان اینکه آمریکا بر خلاف رویه همیشگی خود در عملیاتی شبیه عملیات‌های اسرائیلی رسماً کار را بر عهده گرفته و امروز نیز از آن یاد می‌کند، بیان کرد: این اتفاق فقط محصول دولت آمریکا نیست و می‌بینیم که بعد از ترور، جو بایدن هم از اتفاق ابراز خوشحالی می‌کند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها در محاسبات خود هرگز فکر نمی‌کردند چنین تشییع با شکوهی در عراق و ایران انجام شود، تأکید کرد: امروز هم در میدان التحریر علی رغم همه کارشکنی‌ها یک تجمع میلیونی شکل گرفت تا نشان دهد گفتمان حاج قاسم همچنان در عراق ساری و جاری است.

وی عنوان کرد: بعد از این اتفاق در خود آمریکا هم اعتراضاتی را دیدیم و باید بگوییم که با شهادت حاج قاسم سلیمانی روح تازه ای در محور مقاومت دمیده شد.

حیدری اضافه کرد: در ۱۵ روز گذشته در عراق عملیات‌های متعددی توسط گروه‌های مقاومت انجام شده و در شهرهای مختلف کامیون‌های لجستیک و نظامی مورد حمله قرار گرفتند اما امریکایی‌ها با خمپاره اندازی و حمله به خود سعی کرد تا گروه‌های مقاومت را متهم کند اما گروه‌های مقاومت اعلام کردند ما با تمام توان با آمریکا دشمن هستیم اما به اماکن دیپلماتیک حمله نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر امریکایی‌ها تصور می‌کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی چنین اتفاقی رخ می‌دهد و پاسخی همچون عین‌الاسد رخ می‌دهد و ابهت آمریکا در منطقه می شکند قطعاً امریکایی‌ها دست به چنین اقدامی نمی‌زدند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: هر کاری که جبهه مقاومت بکند انتقام سردار سلیمانی نخواهد بود اما نباید اتفاقاتی همجون عین الاسد رخ داد را دست کم بگیریم. امریکایی‌ها بعد از حمله به عین الاسد به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند هرکاری که دوست دارند انجام دهند و واکنش آنها در قبال کشتی‌های عازم شده از ایران به ونزوئلا نتیجه سیلی عین الاسد بود.

وی اظهار کرد: هیچ انتقامی جز خروج آمریکا از منطقه انتقام حاج قاسم نخواهد بود اما نباید حمله به عین الاسد را جدی گرفت.

این کارشناس سیاسی افزود: اسرائیلی‌ها هرگز دوست ندارند در برابر جریان مقاومت در منطقه تنها شوند و بر همین اساس تلاش می‌کنند تا با ترور شهید فخری زاده ماجرای جدیدی را در منطقه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: امریکایی‌ها دنبال این هستند تا تک تک حلقه‌های مقاومت را تحت فشار قرار دهند تا ارتباط آنها با یکدیگر را قطع کنند اما به لطف خدا این گروه‌ها به قدری بالنده شده‌اند که به تنهایی هم می‌تواند از خود در برابر نظام سلطه دفاع کند و این همان مسیر شکل گیری تمدن نوین ایرانی - اسلامی است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: امروز انتقام خون حاج قاسم یک موضوع و خواسته جهانی و به استراتژی ملت‌ها وگروه‌های مستضعف در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌کنم در آینده نزدیک محور مقاومت بعد از تجمع امروز برای یک سیلی دیگر به آمریکا تشویق شود و شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

حیدری افزود: امروز آمریکا نیز به توان گروه‌های مقاومت پی برده و می‌داند اگر به حقوق ملت عراق احترام نگذارد چه سرنوشت تلخی برای او رقم خواهد خورد.

وی گفت: الکاظمی در تلاش است تا با جلب حمایت امریکایی‌ها خود را برای دوره نخست وزیری بلند مدت‌تری در عراق تثبیت کند اما او اشتباهی را مرتکب می‌شود که پیش از این حیدرالعبادی با محبوبیت بیشتری نسبت الکاظمی انجام داد و نزدیکی به آمریکا فایده‌ای برای او نداشت.

این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: الکاظمی هم به زودی خواهد فهمید که نظر مردم عراق به سمت چه کسی است و نزدیکی به آمریکا نه تنها برای او بلکه برای هیچکس نتیجه‌ای نخواهد داشت.

اخبار مرتبط