نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آیت الله مصباح عمرش را برای پاسخگویی به شبهات دینی وقف کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت ارتحال آیت‌الله مصباح گفت: این عالم عمر خود را برای پاسخگویی به شبهات دینی وقف کرد و در راستای شناساندن اسلام تلاش کرد.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح امروز در درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با گرامیداشت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: وی عالمی بود که تمام عمر خود را در راستای شناساندن اسلام تلاش کرد و هر جا لازم بود برای پاسخگویی به شبهات وارد عرصه شد و خود را وقف این موضوع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، گفت: ویژگی‌های مختلفی برای این شهید بیان شده؛ اما یکی از این ویژگی‌هایی که هم در شهید و هم در آیت‌الله مصباح یزدی به‌صورت ویژه و بارز وجود داشت، ولایت مداری بود.

وی با بیان اینکه ولایت مداری رکن است و باید معنای واقعی آن را بدانیم، اضافه کرد: از ابتدا که خداوند آدم را خلق کرد، آدم را جانشین خود قرار داد و ولایت بر مردم را به او عنایت کرد و این ولایت تاکنون ادامه دارد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ما دو نوع ولایت خدا و ولایت شیطان داریم، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد دین خدا را بپذیرد باید در زیر این پرچم قرار گیرد و در این جبهه داخل شود؛ اما در مقابل کسی که ولایت خدا را قبول نداشته باشد در ولایت شیطان داخل می‌شود و ولایت شیطان نیز جز تباهی سودی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زنجیره ولایت الهی پس از حضرت آدم به پیامبران و اولیای الهی رسید تا به دست حضرت خاتم (ص) سپرده شد، پس از او ائمه اطهار (ع) ولایت جامعه را بر عهده داشتند و در دوران غیبت امام عصر (عج) نیز این ولایت بر عهده ولی فقیه جامعه است.

وی ادامه داد: اگر ولایتمدار شدیم جز گروه حق می‌شویم؛ اما اگر در مقابل ولی ایستادیم در زمره یاران شیطان قرار می‌گیریم و در طول تاریخ نیز می‌بینیم کسانی که به ولی کمک کردند اجر و قرب ویژه‌ای داشته‌اند و کسانی که در مقابل ولی ایستادند به عاقبت بدی دچار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: شهید سلیمانی ازجمله شهدای ولایتمدار بود که حمایت از ولی را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده بود؛ زیرا می‌دانست اگر دشمن ولایت را بزند، درواقع دین و پرچم دین را زده است و بعد همه عالم ولایت شیطان می‌شود.

امام جمعه بجنورد در انتها تاکید کرد: به همین دلیل شهید سلیمانی برای اینکه ولی و دین باقی بماند ۴۰ سال مبارزه کرد؛ هشت سال در جبهه دفاع مقدس، ۱۰ سال در مبارزه با اشرار و کسانی که می‌خواستند این دین و کشور را از بین ببرند و شش سال هم با تروریست‌های تکفیری داعش مبارزه کرد.

اخبار مرتبط