برگزاری مراسم فاطمیه در خرمشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مانعی ندارد.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام رضا متوسل شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهر خرمشهر، اظهار کرد: طبق دستور العمل ستاد کرونا برگزاری مراسم مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها در وضعیت نارنجی ممنوع است که در این مصوبه برگزاری این مراسم‌ها در فضای باز «بلا مانع» قید شده است اما در وضعیت زرد، برگزاری مراسم مذهبی در مساجد و حسینیه نیز ممنوع اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ایام فاطمیه در خرمشهر به گستردگی مراسم محرم برگزار نمی‌شود و از هر سه فاطمیه تنها پنج روز مراسم است که از فاطمیه اول که ۴۵ روزه است، ۲۰ روز گذشت و با برگزاری این مراسم اما شمار مبتلایان کرونا در خرمشهر افزایش نیافت و همین امر نشان‌دهنده برگزاری ایمن مراسم مذهبی در مساجد و حسینیه‌های این شهر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر به اقدام‌های بهداشتی انجام شده در مساجد و حسینیه‌های خرمشهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم تلاش شد تا در همه مساجد و حسینیه‌های خرمشهر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و از جمله کارهای انجام شده توزیع ۸۰ هزار ماسک در مساجد از ابتدای محرم تاکنون بوده است.

وی افزود: همچنین در قالب طرح شهید سلمانی نیز در مساجد میان خانواده‌های مبتلا به کرونا یا دارای بیماری زمینه‌ای الکل و ماسک توزیع شده است.

اخبار مرتبط