انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه البیان و مرکز امام علی(ع) سوئیس

به منظور برقراری و گسترش تعاملات و همکاریهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل و مرکز امام علی (ع) ایالت تیچینوی سوئیس منعقد شد.

به گزارش سراج24، به منظور برقراری و گسترش تعاملات و همکاریهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این تفاهم‌نامه بین مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل و مرکز امام علی (ع) ایالت تیچینوی سوئیس منعقد شد.

مؤسس مؤسسه البیان للتواصل و التاصیل در همین خصوص اظهار کرد: هدف مؤسسه البیان معرفی شیعه به‌صورت کاملاً جدی، روشن، علمی و بدون هیچ‌گونه روتوشی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی یادآور شد: موسوعه معارف شیعی در ۳۰ جلد در قالب کتاب‌های کوتاه ۱۵۰ صفحه‌ای برای معرفی معارف اصیل شیعی و سوالات روز جامعه جهانی و مخاطبان در حال تدوین است.

وی ادامه داد: مؤسسه البیان تلاش می‌کند قرائتی از تشیع را عرضه کند که کاملاً مبتنی بر حوزه اصیل شیعه باشد به‌گونه‌ای تمام بزرگان و اندیشمندان حوزوی آن قرائت را تأیید کنند.

سبحانی اظهار کرد: توجه به عقلانیت، اعتدال و ملاحظات موردنیاز به همراه تبدیل کردن این مؤسسه به یک ادبیات و پایگاه مرجع برای معرفی تشیع با زبان امروزی و با دوری از پیچیدگی‌های زبان درون شیعی برای مخاطب غیر شیعی از دیگر اهداف مهم مؤسسه البیان می‌باشد.

وی تاکید کرد: در طول دو سه دهه گذشته معرفی شیعه همراه با تسامح و مجامله کاری بوده و این موجب کتمان حقایق شیعه شده است.

مؤسس مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل با اشاره به ویژگی‌های موسوعه ۳۰ جلدی فرهنگ شیعی گفت: مخاطب این مجموعه‌ها افراد فرهنگی غیر شیعی مانند بدنه جامعه سنی، مسیحیت و حتی ملحدین هستند و در نظر داریم این موسوعه ۳۰ جلدی را به پنج زبان مهم دنیا ترجمه و در یک نشر معتبر منتشر نمائیم.

وی افزود: این موسوعه ۳۰ جلدی دارای مواضع و دیدگاه‌های شیعه در باب قرآن کریم، سنت و حدیث، پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت (ع)، منابع معرفتی، الهیات (عقاید)، نظام اقتصادی شیعه، فقه تعایش و فقه الاختلاف است.

مؤسس مؤسسه البیان للتواصل و التأصیل افزود: عرفان، معنویت خانواده، زنان، حقوق بشر، مهدویت، فلسفه سیاسی اسلام، اعتقادنامه شیعه، شیعه و تمدن اسلامی، سبک زندگی نظام تعلیم و تربیت و غیره از دیگر بخش‌های مهم این موسوعه است که هرکدام در قالب یک مجلد تدوین خواهند شد.

اخبار مرتبط

هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴

هنرمندان موسیقی از یکدیگر حمایت کنند

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد