۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفتند

با امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات این صندوق برخوردار می‌شوند.

به گزارش سراج24، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج و میلاد امام حسن عسکری (ع)، اجرای این تفاهم‌نامه را یک پشتوانه محکم برای آینده مددجویان روستایی و عشایر دانست و گفت: تکریم مددجویان کمیته امداد در اولویت همه برنامه‌های این نهاد است و تفاهم‌نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در همین راستا انجام شده است.

 وی به تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه پرداخت و افزود: براساس این تفاهم‌نامه در گام نخست ۳۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.
 رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مددجویان روستایی و عشایر در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با اولویت زنان سرپرست خانوار از خدمات این صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل بیمه از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت برخوردار می‌شوند.
 بختیاری با اشاره به سهم پرداختی مددجویان از حق بیمه در قالب این تفاهم‌نامه، گفت: علاوه بر سهم دولت مبنی بر پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه جامعه هدف، دولت پذیرفته است که ۵ درصد سهم بیمه مددجویان را نیز در سال نخست پرداخت کند.
 همچنین در این مراسم علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز با اشاره به اهداف مشترک کمیته امداد و صندوق بیمه روستاییان برای ارائه خدمات به اقشار محروم جامعه، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خدمات این صندوق بهره می‌برند که با تفاهم‌نامه با کمیته امداد، ۳۰۰ هزار مددجو به اعضای این صندوق اضافه می‌شوند.
 وی افزود: در این تفاهم‌نامه دولت همه هزینه‌های بیمه‌شوندگان را تقبل کرده است و همین خدمات برای مخاطبین سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، قالی‌بافان و ... پیش‌بینی شده است.
 شیرکانی روستاییان و عشایر را سرمایه‌های انقلاب دانست و تاکید کرد: خدمت‌رسانی به این افراد که همواره در صف اول دفاع از آرمان‌های نظام قرار دارند، موجب افتخار برای هر دو نهاد صندوق بیمه روستائیان و کمیته امداد است.

اخبار مرتبط

زنان خانه دار و دانشجویان بیمه می شوند