جشن هفته کتاب مراکز کانون پرورش فکری گیلان در فضای مجازی

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب توسط مراکز کانون پرورش فکری گیلان در بستر فضای مجازی گرامی داشته می شود.

به گزارش سراج24، اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در ایجاد انس هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با «یار مهربان»، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه و همچنین، فرصت‌سازی از مناسبت‌ها، رسالت کانون پرورش فکری است.

وی با اشاره به بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه، افزود: برگزاری این هفته فرصتی مناسب برای این مجموعه فعال در حوزه کودک و نوجوان است تا در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و در سایه اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی، به تقویت زیرساخت‌های فکری جامعه کمک کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به برخی برنامه‌های این نهاد فرهنگی در این هفته اشاره کرد و گفت: تجلیل از اعضای فعال و کتاب‌خوان، معرفی شاعران و صاحبان اندیشه و قلم و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب دوست‌داشتنی من»؛ ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

وی تحکیم پیوندهای کانون، کودک و خانواده را از دیگر اولویت‌های این مجموعه فرهنگی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان و تصریح کرد: معرفی و نقد کتاب، برای والدین و اولیای تربیتی پیش بینی شده است.

ضیایی با بیان اینکه تعامل و هم‌گرایی با دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این عرصه نیز از برنامه‌های همیشگی کانون پرورش فکری است، گفت: ضمن برپایی نمایشگاه کتاب در بندرانزلی، بسترهای مناسب برای حضور کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این حرکت فرهنگی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی در بستر فضای مجازی و نمایش دستاوردها و توانمندی‌های مربیان و اعضا، ادامه داد: برگزاری نشست‌های برخط با شاعران و نویسندگان، از دیگر برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که با مرور فعالیت‌های گذشته و ترسیم افق برنامه‌های این مجموعه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی همراه خواهد شد.

اخبار مرتبط