صدور 800 مجوز گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر

مدیر کل امور استان‌ها و دستگاه های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از صدور 800 مجوز گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: رویکرد جدید این ستاد پویاسازی و توجه بیش از پیش به این فریضه الهی است.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام حامد ترکاشوند در حاشیه سفر گروه‌های جهادی مازندران در اردوگاه خرماکلا قائمشهر اظهار کرد: رویکرد جدید این ستاد  پویاسازی و  توجه بیش از پیش به فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اعلام اینکه  این واجب الهی ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: برنامه‌داریم که مباحث مغفول مانده جدی امر به معروف و نهی از منکر با با روش‌های نوین و جدید احصاء کرده و آن را در کشور عملیاتی کنیم.

 مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه هرزمان نامی از امر به معروف آورده می‌شود بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود، افزود: پیگیری مباحث عفاف و حجاب یک بُعد این فریضه الهی است که به اندازه کافی در کشور اقدامات مناسبی در این ارتباط انجام شده است.

ترکاشوند اضافه کرد: یکی از نیازهای جدی این روزهای کشور مطالبه‌گری اصولی است که باید به درستی و تخصصی در این حوزه ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مطالبه‌گری را به درستی در جامعه نهادینه کنیم و به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته شود موج عظیم از مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به برخی چالش‌های موجود در کشور، خاطرنشان کرد: 16 عرصه تخصصی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخت شود.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: ابعاد اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در کشور باید به صورت جدی احصا شود و در حوزه‌های اقتصادی باید مبانی را مورد واکاوی و بررسی قرار داده و این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه در شرایط حاضر نیاز دارم که دغدغه‌های امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه‌های اجتماعی، اداری، اقتصادی و  بهداشت و درمان را پیگیری و نحوه مطالبه‌گری آن را به مردم آموزش دهیم،تصریح کرد: تعلیم و تربیت، مباحث حقوقی، فرهنگی مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب و محیط زیست از جمله مباحثی است که نیاز است امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه‌ها فعالیت جدی‌تری داشته باشد.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ به فرموده امام راحل تشکیل شده و مبنای کار آن مردمی است تا بر فعالیت مسؤولان نظارت داشته باشد.

وی در پایان از صدور 800 مجوز گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به این عرصه‌ها  برای ثبت و بعنوان آمربه معروف تخصصی با مراجعه به سایت میدان مطالبه گری یا آدرس اینترنتی  motalebh.ir مارا در این واجب مهم یاری کنند.

اخبار مرتبط