اربعین، آزمون ولایتمداری است

امام جمعه جیرفت گفت: اربعین آزمون ولایتمداری و پیاده‌روی اربعین پیش‌نیاز ولایتمداری است و باید حرف ولی را اجرا کنیم.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اسلام با فردگرایی مخالف است و می‌گوید انسان باید در متن جامعه و دارای روحیه جهادی نسبت به جامعه باشد و پیامبر اکرم (ص) فرمودند« اگر کسی صبح از خواب بیدار شود و دنبال حل درد مردم نباشد این انسان مسلمان نیست».

امام جمعه جیرفت افزود: لازمه روحیه دغدغه‌مندی این است که فرد اهل تحقیق باشد تا بفهمد در جامعه چه مسائلی اتفاق می‌افتد و اصل امر به معروف و نهی از منکر اوج دلسوزی انسان مومن نسبت به اطراف خودش است لذا در مقابل انحطاط فرد خانواده و جامعه دل می‌سوزاند و عکس‌العمل نشان می‌دهد.

سعادت‌فر ادامه داد: امر به معروف تنها به زبان روزه و نماز نیست بلکه با پس گرفتن حق مظلوم از ظالم است جلوی ظالم بیاستید و صدقات را درست دریافت و درست هزینه شود یعنی ترویج مال حلال در جامعه شود.

وی گفت: جامعه‌ای که شکمش با مال حرام پر شده باشد گوش شنوایی برای شنیدن حرف ولی ندارد، اما جامعه‌ای که دنبال اصلاح است باید دنبال اصلاح نظام پولی و بانکی هم باشد.

سعادت‌فر تصریح کرد: امضای رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد که روی پول است این پیام را دارد که ارزش این پول حفظ می‌شود و اگر ارزش پول ملی کم شود یعنی حق‌الناس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مردم چگونه امر به معروف می‌کنند؛ در واقع با حق رایی که در انتخابات دارند امر به معروف می‌کنند تا نماینده به نمایندگی از مردم بانکداری را اصلاح کند و خدای متعال اقوام گذشته را لعنت نکرد مگر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که در مجلس است تا زمینه‌ساز دولت اسلامی باشد خودش اول باید عادل و مصداق انقلابی باشد، انقلابی به عملکرد است و کسی که دنبال منافع و منصب باشد انقلابی نیست و  نماینده مجلسی که حقوق شخصی بالای ۱۰ میلیون تومان می‌گیرد چگونه درد جوانی با حقوق دو تا سه میلیون تومان را می‌فهمد؟

وی افزود: وکیل مردم که تا دیروز نماینده نبود درد مردم را می‌شنید و الان که نماینده است باید در قبال درد مردم بسوزد.

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس زندگی زاهدانه دارند و باید اینجا مراقب بود و اگر مسؤولان بلغزند جامعه دچار انحراف می‌شود.

امام جمعه جیرفت افزود: یکی از تحریف‌هایی که در این عصر اتفاق افتاد تحریف شیطان بزرگ به کدخدا بود و مقابله با شیطان تبدیل به مذاکره شد و نتیجه آن برجام است و نتیجه آن شد که امروز بعضی می‌گویند اگر کسی می‌خواهد لعن کند واشنگتن را لعنت کند آیا دشمن خارجی بدون وجود دشمن داخلی می‌توانست کاری کند.

وی تصریح کرد: اربعین آزمون ولایتمداری است و پیاده‌روی پیش‌نیاز ولایتمداری است و حرف ولی را باید اجرا کنیم. مراقب باشیم که از مسیر ولایت فاصله نگیریم و بعضی‌ها روزی مانند حاج قاسم محبوب بودند و امروز سخنگوی اپوزیسیون شده‌اند و حاج قاسم شهید شد و  مراقب باشیم که اگر فتنه‌گران قرآن بر نیزه کردند دچار توهم نشویم.

اخبار مرتبط

امکان ورود زائران با خودرو شخصی به عراق فراهم می‌شود؟