محبوبیت اجتماعی ناجا، تجلی موفقیت پلیس در ایجاد امنیت پایدار اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند با اشاره به نقش محوری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با جرائم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: صیانت از قانون و اجرای عدالت رسالت مشترک پلیس و دستگاه قضایی در جامعه اسلامی است.

به گزارش سراج24، مهدی هشترودی ظهر امروز در دیدار مسئولان انتظامی شهرستان شازند اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بهبود و افزایش بهره‌وری در کار و تعامل مناسب دو دستگاه از ضروریات فعلی این مقطع زمانی است که با توجه به ابعاد مختلف اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری و رعایت حقوق شهروندی، وظایف دو دستگاه را در این زمینه بیشتر از گذشته می‌کند.

وی با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی شهرستان شازند با نیروی انتظامی با هدف تسریع و تسهیل در انجام مأموریت های سازمانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، از مشارکت و همکاری خوب پلیس شهرستان شازند با مسؤولان قضائی این شهرستان قدردانی و بیان کرد: در سایه تعامل دو جانبه پلیس و دستگاه قضایی، امنیتی شایسته منزلت مردم ایجاد شده و بی‌تردید گسترش تعاملات بین دو دستگاه باعث سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی و کاهش جرم در سطح شهرستان خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند با اشاره به لازم و ملزوم بودن تعامل دستگاه قضا و نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در کنار هم می‌توانند منشاء امنیت پایدار در تمامی زمینه‌ها از جمله زمینه اجتماعی، روحی و روانی برای مردم و اجتماع باشند.

هشترودی محبوبیت اجتماعی ناجا را تجلی موفقیت پلیس در ایجاد امنیت پایدار اجتماعی دانست و تصریح کرد: امنیت موجود در استان حاصل تلاش بی‌وقفه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و همراهی مردم حاصل شده است و دستگاه قضایی همچون گذشته همواره با تمام توان از پلیس برای تأمین و حفظ امنیت و آرامش مردم حمایت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند نیز در این دیدار تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی را باعث افزایش امنیت جامعه دانست و بیان داشت: هرچه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با هم تعامل و هماهنگی بیشتری داشته باشند فضا برای مجرمان تنگ‌تر شده و مردم احساس امنیت و رضایت بیشتری خواهند داشت.

محمد عقیل سلگی با تقدیر از تعاملات فراگیر تمامی دستگاه‌های دولتی ازجمله دستگاه قضایی، بر تعامل و همکاری بیش از پیش کارشناسان و مسئولان قضایی و انتظامی تأکید و بیان کرد: با تقویت تعاملات روز افزون بین دو دستگاه، بی‌تردید در راه خدمتگزاری به مردم جامعه نیز موفقیت بیشتری بدست خواهیم آورد.

وی با تاکید برنقش مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی در تولید امنیت، افزود: همکاری مستمر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به عنوان دو اهرم قدرتمند حاکمیت در حفظ امنیت بسیار موثر است و استمرار این همکاری، بسترساز ارتقاء احساس امنیت اجتماعی افراد و سلب آسایش از بزهکاران و مجرمان، در سطح جامعه خواهد شد.

اخبار مرتبط