امام جمعه ارومیه:

حضور روحانیون آموزش دیده در مدارس آذربایجان غربی افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور فعال روحانیان آموزش دیده در مدارس استان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سراج24 حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر چهارشنبه جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهارکرد: روحانیون متصدی طرح مسائل دینی در جامعه هستند و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم نامه جهت ارتقای سطح همکاری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کار تعلیم و تربیت با وجود شیوع بیماری کرونا، مجاهدت بزرگی است که معلمان در مدارس و روحانیان در حوزه‌های علمیه به خوبی از پس آن برمی‌آیند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های معارف دانشگاهی جهت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و بهره مندی از توان خیّران فعال در حوزه آموزش و پرورش نیز در راستای فعالیت‌های تربیتی راهگشا خواهد بود.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب درباره توجه به آموزش مناسب در مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نیز باید یکی از برنامه‌های مهم نهادهای مسؤول باشد.

برنامه‌های تربیتی در دوران کرونا با قوت پیگیری می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش در دوران کرونا با قوت پیگیری می‌شود و همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید با حضور بالغ بر ۶۱۸ هزار دانش آموز استان در ۵۰۸۰ مدرسه آغاز شد.

ابراهیم محمدی افزود: بر اساس تصمیم ستاد کرونا کشور، اصل بر آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گرچه سایر روش‌های آموزشی اعم از بستر برنامه شاد، رسانه ملی و ارائه جزوات آموزشی با قوت جریان خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری بوده و به شکل گروه بندی شده و با هدف کاهش تراکم کلاسی در مدارس حضور می‌یابد و مابقی آموزش به صورت غیر حضوری از طریق سایر روش‌های همچون شبکه شاد و رسانه ملی ارائه می‌شود.

محمدی گفت: با بروز بیماری کرونا، بخش اعظم برنامه‌های تربیتی در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود اما بسیاری از برنامه‌های آموزش و پرورش و بویژه برنامه‌های تربیتی مستلزم حضور دانش آموزان است و باید تدابیری اندیشه شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه تربیتی مغفول نماند.

اخبار مرتبط