همدلی مسجدی‌ها در ایام محرم

محرم امسال یکی از متفاوت‌ترین محرم‌های بعد از سال شصت هجری است، محرمی که به واسطه کرونا شکل عزاداری و شیوه پخش نذری‌هایش هم با سال‌های قبل متفاوت بود.

به گزارش سراج24، محرم امسال متفاوت‌ترین محرم بعد از سال شصت هجری است، محرمی که به واسطه کرونا شکل عزاداری و شیوه پخش نذری‌هایش هم با سال‌های قبل متفاوت بود و رعایت نکات بهداشتی بیش از گذشته در آن اجرا شد.

عزاداران حسینی در مسجد امام‌حسن‌مجتبی(ع) به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نذورات خود را در قالب بسته‌های کمک‌معیشتی بین خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع کردند.

سیدحسین قاضی‌مرعشی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اهواز اظهار کرد: به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت‌سیدالشهدا(ع) و لبیک به فرمایشات رهبرانقلاب در خصوص کمک‌مومنانه به خانواده‌های محروم و نیازمند در جامعه، چهارمین دوره توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی در منطقه کوی‌ابوذر(حصیرآباد) انجام شد.

وی افزود: در این مرحله ۲۵۰ بسته کمک‌معیشتی به همت مومنین و بازاریان مسجد امام‌حسن‌مجتبی(ع) در بین خانواده‌های محروم و نیازمند منطقه کوی‌ابوذر(حصیرآباد) توزیع شد.

مدیراجرایی مرکز نیکوکاری باقیات‌الصالحات گفت: این بسته‌های کمک‌معیشتی شامل برنج، روغن، رب گوجه، مرغ، گوشت، ماکارونی، سویا، نمک و نان بود.

وی با بیان اینکه مراسمات سوگواری امسال به‌خاطر بیماری ویروس کرونا محدود شد، عنوان کرد: به‌خاطر شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی برنامه عزاداری را به‌صورت مختصر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید و اجازه ندادیم که مراسم حضرت‌ اباعبدالله‌الحسین(ع) تعطیل شود.

قاضی‌مرعشی گفت: بنا شد تمام نذورات ماه محرم و صفر در قالب بسته‌های کمک‌معیشتی بین خانواده‌های محروم و نیارمند توزیع شود.

وی گفت: طرح اهدای نوشت‌افزار به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در هفته آتی خواهد بود.

اخبار مرتبط