امام جمعه ارومیه:

فلسفه قیام عاشورا برای نسل جوان ترسیم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید فلسفه قیام عاشورا به‌صورت ویژه برای نسل جوان تشریح شود.

به گزارش سراج24 حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر سه شنبه در همایش "ما ملت امام حسینیم " که با هدف تبیین قیام عاشورا در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه برگزار شد، افزود: نهضت عاشورا واجد شاخصه‌ها و مؤلفه‌های کلیدی در راستای رشد و تحول معنوی و تربیتی انسان هاست.

وی ادامه داد: عاشورا دانشگاه بسیار بزرگی است که همه طیف‌های بشری از آن درس زندگی و حریت می‌آموزند و از محضر اساتید بی‌نظیری چون امام حسین (ع) حضرت عباس (س)، زینب کبری (س) و … والاترین نکات و درس‌ها را فرا می‌گیرند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر لزوم تبیین حقیقت عاشورا گفت: یکی از وظایف بسیج دانشجویی مطالبه گری است که با گفتمان دینی و انقلابی و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و به دور از افراط و تفریط می‌توانند منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه و جامعه اجرا کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی نباید خود را رقیب دیگران بداند، گفت: بسیچ دانشجویی باید به تشکلهای هم سو و غیرهمسوی خود بال و پر داده و هویت خود را حفظ کند وبا مدیران و مسئولان دانشگاه ارتباط سنجیده و عاقلانه داشته باشد.

سید محمود صفری، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه تلاش بسیج دانشجویی در داخل و بیرون دانشگاه هدفمند است، گفت: بسیج دانشجویی متشکل از نیروهای جوان و تحصیل کرده در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی پای در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

در ادامه جمعی از مدیران و فرماندهان بسیج دانشجویی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

اخبار مرتبط