برگزاری مراسم عزاداری در منزل شهدای مدافع حرم و سلامت توسط یک هیات مشهدی

یک هیات مشهدی در دهه اول محرم برنامه‌ای را ترتیب داده که براساس آن در حیاط منزل یا جلوی خانه شهدای مدافع حرم و سلامت روضه و عزاداری برگزار می‌کند.

به گزارش سراج24، یکی از خادمان هیات لبیک مشهد اظهار کرد: امسال بحث کرونا بود و نمی‌شد مراسم عزاداری به شکل مرسوم برگزار کرد، بنابراین با دوستان صحبت کردیم تا هم مراسم عزاداری داشته باشیم هم ذکر مصیبت بگیم و هم برای خانواده شهدا کاری انجام داده باشیم.

مهدی عشقی رضوانی ادامه داد: قرار شد تعدادی از خانواده‌های مدافع حرم را هماهنگ کنیم بعد از ظهرها حدود نیم ساعت برنامه شامل سخنرانی و مداحی کوتاه در مقابل منزل شهدای مدافع حرم و سلامت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ما از دوشنبه اول محرم این مراسم را شروع کردیم، تاکید کرد: شب اول در منزل شهید حریری در منطقه قاسم آباد، شب دوم میزبان شهیدان بختی، منزل شهید محمدی مفرد، امشب منزل شهید زوار این مراسم را برگزار کردیم و فرداشب در منزل شهید عقیلی یکی از مدافعان سلامت این برنامه برگزار می‌کنیم.

رضوانی با تاکید بر اینکه این برنامه تا مراسم شام عاشورا ادامه دارد و هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹ برگزار می شود، متذکر شد: معیار انتخاب ما برای برگزاری این مراسم در منزل خانواده‌های شهدا این بود که این شهدا جزو شهدای شاخص و جدید مدافع حرم و سلامت هستند، همچنین، خانواده‌های آنها هر سال مراسم عزاداری برگزار می‌کردند، اما امسال به علت کرونا امکان برگزاری مراسم نداشتند.

اخبار مرتبط

برهنگی دسیسه دشمن برای نابودی خانواده‌هاست

بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟

خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد