پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری‌ کروستان رعایت می‌شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اگرچه تاکنون در عزاداری‌ها پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا رعایت شده است،انتظار می‌رود این روند در ایام تاسوعا و عاشورا نیز ادامه یابد.

به گزارش سراج24، حسین خوش‌اقبال عصر امروز در جلسه کمیته امنیتی انتظامی ستاد مقابله با کرونا استان کردستا‌ن با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: تمامی داشته‌های ما از قیام عاشورا نشات گرفته است و به همین منظور دشمنان در تلاشند تا عاشورا و کربلا را از نظر مردم بد جلوه دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: هرچند تا به امروز در سطح استان دغدغه و نگرانی در ارتباط با هیات‌های مذهبی وجود نداشته است اما منبعد نیز نباید غافل شویم.

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری داشته باشیم که دشمتان نتوانند از این فضا سواستفاده کنند.

خوش‌اقبال ابراز امیدواری کرد، مردم همچنان در ایام تاسوعا و عاشورا نیز رعایت کنند و از فرمانداران خواست بیشتر کنترل کنند.

وی از سپاه، ارتش و انتظامی بخاطر رعایت پروتکل‌ها در عزاداری‌ها تقدیر کرد و از آنها خواست که در ایام تاسوعا و عاشورا هم نظارت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: فرمانداران روزانه وضعیت را گزارش کنند تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود

وی اذعان کرد: بصورت سرزده که از ادارات بازدید داشته‌ایم هم پروتکل‌ها رعایت شده و هم کار ارباب‌رجوع را انجام داده‌اند.

خوش‌اقبال همچنین در ادامه گفت: هم صنعت و معدن و هم انتظامی بر سفره‌خانه‌ها نظارت کنند که پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن رعایت شود.

وی افزود: هنوز وضعیت کرونا مشخص نیست که اگر رعایت نکنیم مشکلاتی پیش خواهد آمد و در صورت کوتاهی آمارها افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط کشور به لحاظ کرونا و تحریم‌ها، دولت با همراهی مردم و عنایت‌های رهبری خوب مدیریت کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآوری کرد: هفته آینده با افتتاح بیمارستان سقز، تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزایش خواهد یافت و سرانه تخت بیمارستانی یک دهم درصد افزایش می‌یابد.

وی در پایان سخنانش از فرمانداران خواست خدمات واقعی را اطلاع‌‌رسانی کنند.

اخبار مرتبط