برگزاری عزاداری ایام محرم توسط ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان ایلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری عزاداری ایام محرم توسط ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان ایلام خبر داد و گفت: در ایام محرم ۳۵۰ مبلیغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شده است.

به گزارش سراج24، حجت الاسلام محمد فتاحی ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر از ۹۰۰ هیئت مذهبی فعال در استان ایلام، بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان اقدام به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کرده‌اند.

وی بیان کرد: در ایام محرم ۳۵۰ مبلغ دینی و یک هزار مداح در سطح استان فعالیت به فعالیت دینی، تبلیغی و عزاداری می‌پردازند.

فتاحی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: در شب اول محرم مجالس عزای حسینی به خوبی از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا تمکین کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام عنوان کرد: امسال به هیچ وجه دسته روی و برگزاری دسته جات عزاداری نداریم و در همان مکان و در همان فاصله زمانی ۲ ساعته و بدون حرکت دسته جات، مراسمات عاشورای حسینی و شام قریبان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه مراسمات عزاداری ویژه ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری به صورت غیرمتمرکز و در محل هیئت‌ها و فضای باز مساجد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط