اجرای فراخوان عکس محرم از سر در منازل در سرخه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه از اجرای فراخوان «عکس محرم از سر در منازل» در سرخه با هدف حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سراج24، علی فیض هم‌زمان با آغاز ماه محرم در راستای تشریح برنامه‌های شهرستان سرخه اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط ایجادشده ناشی از کرونا، محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی توسط ستاد کرونا مشخص‌ شده و تأکید بر عمل به آن‌ها، محرمی متفاوت با سال‌های پیش برای همه ما رقم زده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری هیأت قمر بنی‌هاشم (ع) و اعضای محله آقاعلی چال تصمیمی در جهت گسیل اجرای بخشی از برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی تدابیری اتخاذ کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های موردنظر فراخوان «عکس محرم از سر در منازل» است، گفت: هدف از اجرای این طرح شاید در نگاه کلی، تحقق اشاعه فرهنگ عاشورایی و تبیین حادثه بزرگی که در نگاه تاریخی در قرن‌های گذشته اتفاق افتاده و نقش مخاطبان هنری، ادبی و پژوهشی در راستای معرفی این حادثه و حضور هنرمندان در جهت به تصویر کشیدن زیبایی‌های فرهنگ عاشورا، مکتب حسینی، فرهنگ ایثار و شهادت است.

فیض با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همچون سایر نهادهای دولتی و هیئات مذهبی نقش اساسی در معنویت بخشی به جامعه و ترویج فرهنگ عاشورایی دارد، افزود: با تدوین استراتژی مناسب تبلیغی و مخاطب‌شناسی لازم، راه‌های تحقق معنویت را تسهیل کرده و به عاشورایی شدن جامعه کمک خواهد کرد و وظیفه ما نیز هدف‌گذاری صحیح، برنامه‌ریزی لازم و تحقق راه‌های این اهداف است.

وی اضافه کرد: با این هدف، اجرای فراخوان عکس آغاز شده است و همه مردم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند؛ اما مخاطب اصلی ما نوجوانان و جوانان هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با موبایل و یا دوربین از سر در منازل خود عکس گرفته و به آی‌دی @Man_Adminam11 ارسال کنند.

فیض افزود: آثار ارسالی شرکت‌کنندگان بعد از دهه اول محرم به نظرسنجی مردمی گذاشته خواهد شد و هدایای ویژه‌ای برای 10 اثر برتر در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط این نهاد در ماه محرم، برگزاری شب شعر عاشورایی البته با موافقت ستاد کرونا در شهرستان، نمایشگاه عکس مهر محرم در فضای باز و مسابقه فرهنگی است و امیدواریم با استقبال گرم شهروندان، خصوصاً مشارکت نوجوانان و جوانان روبه‌رو شویم.

اخبار مرتبط