پخش برنامه«حسینیه اشراق» با محوریت شعار هر خانه یک حسینیه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از پخش برنامه«حسینیه اشراق» با محوریت شعار هر خانه یک حسینیه همزمان با ماه محرم خبر داد.

به گزارش سراج24، محسن لطیفی اظهار کرد: امسال با توجه به موج بیماری کرونا و محدودیت‌های عزاداری سنتی و لزوم رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی رسانه استانی، با برنامه‌ریزی ویژه به سوگواری سرور و سالار شهیدان خواهد پرداخت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» با محوریت شعار هر خانه یک حسینیه، هر خانواده یک هیأت، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است و به طرق مختلف رسانه‌ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس خواهد کرد.

وی افزود: ویژه برنامه‌های شور و شعور حسینی در پنج قسمت، حسینیه اشراق در 25 برنامه، محرم نواسی در20 قسمت و خیمه‌گاه در 15 برنامه در قالب‌های ترکیبی، میزگرد، منبر و شعر و مداحی در بیش از 3 هزار و 500 دقیقه، همراه خانواده‌های عزادار و بینندگان حسینیه اشراق خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: سایر برنامه‌های روتین و تامینی شبکه اشراق هم به فراخور ماموریت و زمان برنامه، ابعادی از حماسه عاشورا را در قالب آیتم‌های متنوع پخش خواهد کرد.

وی افزود: معاونت صدا هم با تولید و پخش بیش از 5 هزار و 155 دقیقه ویژه برنامه، همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود.

لطیفی ادامه داد: ویژه برنامه‌های حسین عاشقلری، خیمه، محرم آخشاملاری و عشق قافله‌سی، تولید معاونت صدا در کنار برنامه‌های عرشیان خاک‌نشین، عاشورا قافله سی، سر نی، یک نکته از این معنی و نینوای عشق و سایر برنامه‌های تامینی همراه با خانواده‌های عزادار خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت » به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: تشریح مزایای مرحله سوم طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیأت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

لطیفی تصریح کرد: معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری 200 قطعه ویدئوی عزاداری و  سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هر خانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید 30 پوستر و اینفوگرافی با موضوع محرم در کنار مخاطبان خواهد بود.

اخبار مرتبط